Notícies del lloc

10/11/2011

El passat mes d'octubre es va presentar en el marc de la Cimera 'Energy for all: Financing access for the poor' celebrada a Oslo. Fins ara l’han signat ja unes 70 organitzacions Europees i Subsaharianes. El manifest forma part d'un dels projectes de recerca que lidera l'Institut de Sostenibilitat de la UPC.

12/12/2011

En aquesta edició del butlletí us presentem l’experiència de Jordi Ribera, un estudiant de la UPC que, a través del Programa de Voluntariat de Nacions Unides davant dels ODM 2010-2011, ha col•laborat amb el Govern Regional de Tumbes (Perú) com a facilitador informàtic. El programa permet que voluntaris universitaris comparteixin els seus coneixements en l’àmbit de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) amb entitats del Sud, mentre s’enriqueixen amb l’experiència i l’aprenentatge que comporta un treball de sis mesos al Sud. L’Agència Espanyola de Cooperació Internacional pel Desenvolupament (AECID) finança 30 borses de viatge, que cobreixen les despeses bàsiques de desplaçament, assegurança i estada en el país de destinació, mentre que les universitats d’origen es fan càrrec de les despeses de formació dels voluntaris.

14/12/2011

A l’Àfrica subsahariana sis de cada set famílies rurals no tenen accés a l'energia, un handicap que condiciona especialment la vida de les dones del continent. El projecte europeu Energy for All 2030, en què participa la UPC, treballa per incidir en l’agenda política i social i aconseguir que l’accés a l’energia sigui una realitat l’any 2030.

20/12/2011

05/01/2012

Millorem la qualitat de la informació sobre els projectes de cooperació. A la pàgina ACCIONS AL SUD es visibilitza la distribució geogràfica de les accions 2010 i 2011 que s’han portat a terme gràcies als recursos aportats a través de la Campanya del 0,7% a la UPC.