2015/11/19 - Dia mundial del sanejament #WeCantWait

13/11/2015

2,300 milions de persones no disposen de serveis de sanejament adequats. Mil milions de persones encara defequen a l'aire lliure. Un sanejament deficient augmenta el risc de malalties i la malnutrició, especialment per a les dones i els nens. Les dones i les nenes pateixen un risc més elevat de violació i abús, ja què no tenen vàter que els ofereix privacitat

Sabies que:

• 2,300 milions de persones - aproximadament una de cada tres - no tenen accés a un lavabo net i segur.
  • Al voltant de 500.000 nens - aproximadament 1.400 nens al dia - moren cada any de diarrea, malaltia ocasionada per beure aigua contaminada i per la manca de sanejament.
  • Cada any, al voltant de 60 milions de nens neixen en llars sense accés a serveis bàsics de sanejament.
  • Per cada EURO invertit en sanejament, hi ha un retorn aproximat de 4 EUROS. Es millora la salut, es perden menys dies per malaltia, i les nenes prolonguen la seva vida escolar.

L'objectiu del World Toilet Day és sensibilitzar l’opinió pública sobre la problemàtica del sanejament i la manca d’higiene que pateix gran part de la població mundial, malgrat el fet que, des del 2010, l’accés a aigua potable i a sanejament és considerat per Nacions Unides com un dret humà.

Aquest any, el World Toilet Day se centra en el vincle entre el sanejament i la malnutrició, posant de manifest la importància del sanejament i la higiene per disminuir els riscs de malnutrició i millorar la salut. És cada vegada més evident que la manca d'accés a aigua potable i sanejament, juntament amb l'absència de bones pràctiques d'higiene, són algunes de les causes subjacents a la malnutrició.

Durant aquest dia, el proper 19 de novembre, s'anima a la gent a prendre acció i ajudar a promoure la idea que encara queda molt per fer. Es pot organitzar una exposició, es pot preparar una acció al carrer, es pot fer difusió de la iniciativa a través de les xarxes socials, ... qualsevol cosa que reforci el missatge #wecantwait.

Cal promoure i garantir l'accés al sanejament per a tots, i cal fer-ho ja!