21 projectes de cooperació internacional al desenvolupament impulsats des de la UPC han obtingut finançament extern AECID

Un total de 17 projectes han estat aprovats en el marc del Programa de Cooperació Interuniversitària (PCI) i altres 4 han rebut suport econòmic a través de la línia prioritària 8 (Recerca i Estudis per al Desenvolupament) de la Convocatòria Oberta i Permanent (CAP).

Els ajuts aprovats sumen prop de 1.380.000 € i donaran suport a diferents projectes de cooperació que es desenvoluparan a l’Argentina, Bolívia, Cuba, Equador, Egipte, El Salvador, Ghana, Guatemala, Haití, Moçambic, Nicaragua, Perú, Senegal i Tunis.

Els membres de la UPC que encapçalen els projectes aprovats són: Nuria Miralles Esteban, Agustí Pérez Foguet, Ricard Giné Garriga, Josep Mª Mata Perelló, Miren Etxeberria Larrañaga, Laura Guisasola Valencia, Antonio Espuña Camarasa, María Pura Alfonso Abella, Ramón Josa March, Manuel Grifoll Colls, Lucila Candela Lledó, Daniel Montesinos Miracle, Carlos Romea Rosas, Jesús Castro Gonzalez, Josep Mª Guerrero Zapata, Anna Rius Ulldemolins, Carles Riba Romeva i Àngels Cortina Cunill.

Ens sembla important destacar la correlació entre moltes de les activitats finançades pel CCD a càrrec del fons 0,7% UPC i la posterior obtenció de recursos en el marc de convocatòries externes i, per tant, la seva transcendència com a ajuts llavor, a banda dels retorns que aquest esforç genera en termes de responsabilitat universitària i compromís social. Així, més de la meitat dels projectes que han estat aprovats en les darreres convocatòries PCI i CAP de l’AECID es deriven de les iniciatives gestades o realitzades gràcies als recursos aportats per la UPC a través del fons del 0,7%.

La lluita contra la pobresa i la promoció del desenvolupament en els països més desfavorits és un dels reptes principals que enfronta la comunitat internacional. Els projectes de cooperació aprovats s’orienten a promoure la generació i l'ús de coneixement científic i la innovació, que constitueix un element bàsic de l'estratègia internacional envers els objectius de desenvolupament del mil·lenni.