Africa Innova signa un acord de col·laboració amb IFAI (International Foundation for Africa Innovation)

17/12/2013

ROSA MARIA DRUGUET, professora de l'ETSEIAT. Africa Innova i la International Foundation for Africa Innovation (IFAI), ubicada a Accra, signen un acord per organitzar un cicle de formació en gestió de la innovació dirigit a professionals de Ghana.

L’acord, que és en part resultat del projecte recolzat pel CCD en la convocatòria d'aquest 2013, estableix las bases per una col·laboració que esperem es pugui consolidar a llarg termini. Africa Innova, una iniciativa per a establir una xarxa de centres de formació en gestió de la innovació i la qualitat en els països africans, assumeix la responsabilitat de proveir els programes i els continguts i IFAI es responsabilitza d’establir contactes amb les diferents associacions empresarials així com de contactar amb experts internacionals per cobrir un ampli ventall d’especialitats. Els primers seminaris estan programats a partir del mes de febrer de 2014.

Africa Innova va assistir al 1st Annual Africa Innovation Forum, organitzat per IFAI, que va tenir lloc els passats 6 i 7 d’agost 2013 a Accra amb un èxit notable. El tema del forum va ser: Unleashing Innovation Leadership In Africa. Les ponències varen córrer a càrrec de representats de diverses empreses i institucions internacionals com IBM, Coca Cola, Amway i també amb la participació de entitats de l’Africa Occidental com: mPedigree i Soteria Afrique.

Al llarg del mes de setembre ha estat impartit el seminari Desing your Personal Innovation Plan, amb col·laboració amb la UDS (University for Development Studies). Al seminari han assistit 34 estudiants que han obtingut el corresponent certificat. Al llarg del seminari els assistents han desenvolupat idees relacionades amb el sector de l'habitatge, de les telecomunicacions, la moda, el disseny gràfic i la higiene. En aquests moments s’està valorant la possibilitat d’organitzar un nou seminari a partir del mes de febrer.