Cinc projectes a l'Àfrica

El passat 10 d'abril es va celebrar a l'Aula Màster del Campus Nord la Sessió de Presentació de projectes del CCD 2012. Aquest acte, que el CCD organitza cada any amb l'objectiu de presentar a la comunitat universitària una mostra dels resultats del de cooperació de la UPC, es proposa com un espai de trobada entre les persones interessades en la cooperació al desenvolupament.

Al llarg de la sessió es va una selecció de cinc dels més de seixanta projectes que al llarg del 2012 s'han dut a terme amb suport del CCD. El director del CCD, Josep Casanovas, va destacar que els cinc projectes que s'hi presentaven es van dur a terme al continent africà, en països com Senegal, Moçambic, Etiòpia o el Txad, mostrant el creixent compromís de la comunitat universitària amb aquest continent. Com cada any, us podeu descarregar les presentacions dels projectes a la web del CCD.

Els responsables de cada un dels projectes van exposar breument el context i el desenvolupament de les activitats, la seva pròpia vivència personal i l'aprenentatge en els diferents àmbits. Des de la millora de la infraestructura TIC en una petita universitat etíop fins a la construcció d'aules en escoles de primària al Senegal, passant per la dotació d'energia en un hospital al Txad, la millora de la recollida d'aigües de pluja i innundabilitat a Senegal o la millora de la producció agrària a Moçambic, la sessió va permetre als assistents copsar la gran diversitat de projectes, actors i contraparts que integren el programa de cooperació de la UPC.

Al final de l'acte el rector de la UPC Antoni Giró va fer entrega dels premis del Xè Concurs fotogràfic "Imatges del Sud", que enguany van guanyar Carla Amat en la modalitat "Realitat dels països del sud" i Aina Santiago en la modalitat "Projectes".

A continuació es va fer una visita conjunta a l'exposició de Pòsters dels Projectes, que estarà exposada a la Sala Polivalent del Campus Nord fins el proper 26 d'abril, i que conté resums i fotografies de la totalitat dels projectes desenvolupats en aquest 2012.