Comunicat respecte de la crisi humanitària a la Mediterrània

12/07/2019

La Facultat de Nàutica de Barcelona i el Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC emeten aquest comunicat davant la crisi humanitària que fa anys que té lloc a la Mediterrània.

Des de la Facultat de Nàutica de Barcelona i el Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la Universitat Politècnica de Catalunya volem manifestar la nostra repulsa a la crisi humanitària que fa anys que té lloc a la Mediterrània i que no sembla tenir vies de solució efectiva. Davant l’agreujament de la situació, fruit de la temporada estiuenca, però sobretot davant la inacció de les institucions europees i l’acció agreujant dels països membres, volem manifestar la nostra màxima preocupació tant per les persones migrants com per les persones membres de les tripulacions que posen en joc la seva integritat laboral i física per minimitzar les morts a la Mediterrània.

Celebrem l’alliberament de la Capitana Carola Rakete i emplacem als governs dels estats membres de la Unió Europea a respectar el dret marítim internacional que obliga a tot capità o capitana a rescatar navegants a la deriva i desembarcar-los al port segur més proper.