Conferencia PEACE a Barcelona

Els dies 22 i 23 de novembre es va celebrar a Barcelona la 7a Conferència Internacional del Programa PEACE, una xarxa d'universitats europees i palestines que té per objectiu la cooperació acadèmica amb Palestina. La conferència va ser acollida per l'EPSEB amb el suport del CCD, i va comptar amb la presència de representants acadèmics de bona part de les universitats palestines, i també de nombrosos representants d'universitats europees.

La conferència estava dedicada a la Cooperació Acadèmica i a les universitats palestines, i es va centrar en les necessitats prioritàries de les universitats palestines que es poden resoldre a través de la cooperació internacional acadèmica. S'hi van presentar experiències passades que han resultat exitoses, i projectes duts a terme amb el suport de les universitats membres de PEACE, per fixar a partir d'aquí idees i projectes per a les futures accions del Programa PEACE. Va ser a més a més una oportunitat de trobada, diàleg i debat sobre diversos aspectes tant del funcionament del Programa com dels diversos projectes que duen a terme els seus membres, i una oportunitat de reforçar-ne els vincles.

La UPC és membre de la xarxa PEACE des de l'abril de 2010, i es va oferir a acollir aquesta Conferència internacional, que es va celebrar just els dies abans de la V Conferència sobre Educació Superior de la GUNI.

En motiu de la celebració al 2010 com l'Any Internacional de l'Acostament entre les Cultures, una sessió especial de la Conferència es va dedicar a la funció de les universitats en la promoció del diàleg entre cultures i civilitzacions. Aquesta sessió va ser presidida pel Professor John Morgan, de la Nottingham University i President de la UK Commission for UNESCO, i la ponència marc la va defensar Federico Mayor Zaragoza. Les presentacions d'experiències positives i bones pràctiques de les universitats de diverses parts del món es van complementaran amb un enfocament especial en el paper dels acadèmics palestins en la promoció del diàleg entre cultures i civilitzacions.

A la finalització de la Conferència, es va celebrar la 8a Sessió de l'Assemblea General de PEACE, amb participació de representants de bona part dels membres de la xarxa, on es va fer valoració de la feina feta des de la darrera assemblea i es van presentar i acordar les futures línies de treball.