Creació d'un nou grup de cooperació a la UPC: Nil·la

L'associació, recentment creada, està formada per estudiants dels darrers cursos de l'ETSAB, i treballa principalment al Marroc.

Nil·la, Associació de cooperació per al desenvolupament humà, constituïda aquest any per estudiants dels darrers cursos o que recentment han finalitzat els estudis d’Arquitectura a l’ETSAB, vol presentar-se a tota la comunitat universitària. Aquesta associació neix del suport que han estat rebent els seus membres fundadors a les últimes dues Convocatòries d'Ajuts del CCD i que els hi ha permès desenvolupar amb altres ONG's diversos projectes al àmbit de l'arquitectura i la rehabilitació al Marroc.

Actualment Nil·la treballa en projectes relacionats amb la protecció i recuperació del patrimoni arquitectònic modest, com l’arquitectura tradicional dels centres històrics o dels nuclis rurals. Es procura així incentivar l’activitat de la rehabilitació i el manteniment de l’arquitectura tradicional com a factor de desenvolupament sostenible (social, econòmic i mediambiental) amb la finalitat de contribuir a la millora de les condicions de vida dels seus habitants, que són qui donen sentit i vida a aquest patrimoni al mateix temps que contribuir a la preservació de la identitat històrica i cultural dels pobles.

Fins ara els membres de Nil.la han treballat en aquest sentit en projectes de caire teòric i actualment estant treballant en la recerca de fons econòmics per l’execució de les obres de rehabilitació de cinc edificis que constitueixen part del teixit productiu tradicional de la ciutat de Xauen, al Nord del Marroc, i que han sigut objecte d’estudi els darrers anys.

Aquesta nova associació vol ser però molt més oberta i incloure altres disciplines anant més allà de la construcció,  ja que dins dels seus ideals està el d’avançar paral·lelament en tots els diferents aspectes que conformen el desenvolupament humà. És per això que ja s’ha realitzat algun petit projecte, per exemple, en l’àmbit de la sensibilització per la protecció del medi ambient i que l’associació, tot i néixer des de l’arquitectura, es mostra oberta a col·laborar amb qualsevol altre tipus de projecte no inclòs estrictament en aquesta àrea i també vol servir de plataforma per altres persones o col·lectius dins i fora del àmbit universitari que s’interessin per la cooperació, el desenvolupament, la solidaritat i en definitiva en millorar la nostra societat a nivell global i la qualitat de vida d’aquells que dins d’aquesta més ho necessiten.

Es pot contactar amb l'associació a través del correu electrònic: nil.la2010associacio@gmail.com, i esperen, en breu, poder-nos presentar la seva pàgina web.