Documental Mati, l'aigua que no arriba, al festival Dockanema

Aquest documental de 16 minuts, fet per dos estudiants del CITM durant l'estiu de 2012, retrata les activitats de l'ONG Enginyeria sense Fronteres a Moçambic.

Jordi Capell i Tabare Moreyra, estudiants del CITM, han estat aquest estiu col·laborant amb l'ONG Enginyeria sense Fronteres en els seus projectes a Moçambic, a través d'un projecte que va rebre el suport del CCD en el marc de la XX Convocatòria d'Ajuts.

Un dels resultats d'aquesta col·laboració és el documental Mati, l'aigua que no arriba, que també es pot veure amb subtítols en portuguès. Mati vol dir aigua en xitshwa, la llengua local que es parla en el documental. L’ONG catalana Enginyeria Sense Fronteres (ESF) i la União Nacional de Camponeses (UNAC) de Moçambic han estat traballant conjuntament en un projecte per millorar l’accés a l’aigua al districte de Funhalouro, a Moçambic. Aquest any, degut a la crisi financera que afecta Europa s’ha cancel·lat gran part del finançament governamental a les ONG i com a conseqüència s’ha hagut d’interrompre el projecte d’ESF/UNAC a Funhalouro.

Aquest documental ha estat seleccionat per a la seva projecció el el festival de documentals Dockanema. El festival Dockanema és una mostra internacional de cinema documental que se celebra amb periodicitat anual a Maputo, la capital de Moçambic, on és un dels esdeveniments culturals més importants de l’any. Enguany se celebra la seva setena edició, on es projectaran més de 80 títols entre els dies 14 i 23 de setembre.

En aquest enllaç podeu consultar el programa del festival.

Durant la seva estada al país, Tabare i Jordi van escriure aquest blog, on hi podreu llegir les seves experiències i veure una bona col·lecció de fotografies.