Dret a l'aigua i el sanejament a Lima, una contribució de la UPC i la PUCP

07/07/2017

De resultes del Treball Final de Màster elaborat per Helena Grau, la UPC i la Pontificia Universidad Católica del Perú han presentat una anàlisi de la prestació de serveis d'aigua i sanejament a Lima (Perú) a la consulta realitzada pel Relator Especial de Nacions Unides sobre Dret a l'Aigua i el Sanejament sobre la regulació dels serveis i drets humans en aquest sector.

El Relator Especial de Nacions Unides, Leo Heller, va obrir un procés de consulta per a l'elaboració de l'Informe sobre regulació del serveis d'aigua i sanejament en el context de l'acompliment de Drets Humans, adreçat a tot tipus d'actors: governamentals, no governamentals, acadèmics... En aquest context, la UPC i la PUCP han aportat el resultat de la recerca aplicada realitzada per l'estudiant de la UPC Helena Grau, que ha comptat amb una beca de l'AECID de cooperació científica, i que analitza la situació d'aquest sector a Lima.

El projecte va ser recolzat pel CCD en la seva fase inicial en la Convocatòria d'Ajuts del 2016, i posteriorment ha donat lloc al treball final del màster en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat de l'estudiant Helena Grau i al desenvolupament d'aquesta recerca aplicada.