El 28 de febrer es va celebrar la #JornadaCCD

01/03/2018

Durant l'any 2017 es van dur a terme 60 projectes i activitats de cooperació i EpD a la UPC, en les que van participar més de 250 persones. El passat 28 de febrer es van presentar a la comunitat universitària els resultats de 5 d'aquestes experiències.

Durant una hora al Campus Nord vam poder viatjar i conèixer 5 experiències: a Benín, a Iran, a Colòmbia, a Senegal i Etiòpia, de la mà de professorat i estudiants de diverses escoles de la UPC que han dut a terme projectes de cooperació.

Una prova pilot per dissenyar un sistema de mesura de la pressió arterial, una col·laboració entre enginyers de telecomunicacions i metges, que s'ha provat en un hospital rural a Gambo, Etiòpia:

Un projecte per despertar l'interès i curiositat per les ciències, la tecnologia i les matemàtiques entre l'estudiantat de secundària del Senegal, STEM Up!:

Interessant col·laboració entre arquitectes, paisatgistes i enginyers agrònoms per a la millora del barri informal Pinares de Oriente, a Medellín, Colòmbia:

Monitoratge del sistema d'energia i comunicacions d'una granja d'inserció laboral per a persones amb malalties mentals a Benín, que ajuda als seus treballadors i persones ateses a viure millor tot i l'aïllament en que es troben:

I una línia de recerca que parteix de la tesi doctoral feta a la UPC sobre la temàtica: una metodologia per a l'optimització de la construcció d'habitatges temporals en casos d'emergències, especialment terratrèmols, a l'Iran.

L'acte va comptar amb la presència de Santiago Silvestre, vicerector d'Avaluació i Qualitat de la UPC, que va fer unes paraules de cloenda de l'acte.