"Energy for All in Subsaharan Africa by 2030" Concurs videogràfic - 1a Edició

Primera edició del Concurs Videogràfic "Energy for All i Subsaharan Africa in 2030" (EASY-2030): Es tracta de produir un vídeo prou convincent per tal de sensibilitzar i conscienciar la ciutadania europea, així com els nostres polítics i representants al Parlament Europeu sobre la problemàtica de la manca d’accés a l’energia dels més pobres a l’Àfrica Subsahariana.

Quatre de cada cinc famílies a l'Àfrica Subsahariana viuen sense electricitat. Sabem que l'accés a l'energia moderna transforma vides: millorant la salut i la educació i ajudant a les famílies a sortir de la pobresa. No obstant això, si les polítiques i les accions no canvien, les projeccions mostren que en les pròximes dues dècades gairebé no hi haurà cap progrés en la millora de l'accés dels pobres a l'electricitat. Aquesta és una realitat del Sud que podem canviar entre tots i totes, defensant l’Energia per a Tothom a l’Àfrica Subsahariana el 2030.

És en aquest context que el Grup de Recerca en Cooperació i Desenvolupament Humà (GRECDH/UPC), ha assumit el repte i el compromís d’aconseguir el suport públic i polític que faci possible l’increment de l’ajuda que destina la UE a l'accés a l'energia per als pobres a l’Àfrica Subsahariana. en el marc del projecte Energy Access for the poor in Sub-Saharan Africa to meet the Millennium Development Goals,finançat en part per EuropeAid (External Cooperation Programmes, European Comission).

Una bona manera de contribuir a aquest repte, que compartim amb la ciutadania de la Unió Europea, es participar en la primera edició del Concurs Videogràfic "Energy for All i Subsaharan Africa in 2030" (EASY-2030).

Poden participar-hi totes les persones que estiguin cursant estudis oficials de grau o de primer cicle a la Universitat Politècnica de Catalunya i siguin menors de 25 anys. Les persones que participin en el concurs han de ser les autores i propietàries dels drets d’autoria del material videogràfic presentat. Cada participant podrà presentar a concurs un màxim de 2 vídeos d’una durada aproximada de 90 segons. Els participants són lliures d’utilitzar qualsevol mètode (filmació, animació, fotomuntatge, il·lustració, etc.), com més creatiu millor.

Es tracta de produir un vídeo prou convincent per tal de sensibilitzar i conscienciar la ciutadania europea, així com els nostres polítics i representants al Parlament Europeu sobre la problemàtica de la manca d’accés a l’energia dels més pobres a l’Àfrica Subsahariana. Les temàtiques poden ser molt diverses, però es valorarà especialment la relació amb la manca d’oportunitats que això representa en: l’accés a la salut i a l’educació, l’habilitació d’activitats econòmiques i l’equitat social i de gènere.

L'estudiant guanyador/a serà convidat a viatjar a Brussel·les al desembre de 2010 per participar a les “Jornades Europees de Desenvolupament", on el seu vídeo serà projectat conjuntament amb els vídeos guanyadors dels altres tres països en què el projecte està actiu (Regne Unit, Suècia i República Txeca). La visita a Brussel·les inclourà un recorregut pel Parlament Europeu, i permetrà a l’estudiant guanyador/a d’establir relacions amb altres estudiants amb idees afins d'altres països europeus.

Més informació i bases del concurs a http://grecdh.upc.edu/projectes/altres/enforsa/easy2030/concurs-1a-ed

Amb la col·laboració i el suport de:

Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC

Institut de Sostenibilitat de la UPC

EuropeAid (External Cooperation Programmes, European Comission).