Exposició de fotografia Imatges del Sud i Tecnologies i Cooperació per al Desenvolupament a la FME

13/10/2016

A partir d'avui 13 d'Octubre i fins al 9 de gener de 2017, podeu gaudir de la exposició de Tecnologies i Cooperació per al Desenvolupament a la facultat de Matemàtiques i Estadística (FME).

A través d'una serie de reflexions, i mitjançant una aproximació global a les diferents realitats que s'habiten al planeta, la mostra (elaborada pel
CCD al 2015) té l'objectiu d'apropar al públic universitari les possibilitats de la tecnologia per afectar positivament al món en termes de cooperació.

Questions com que
«el 60% de la humanitat construeix o autogestiona el seu habitatge», o que «A Tanzània, reduir de 15 a 30 minuts la distància a les fonts d'aigua va suposar un augment del 12% de l'assistència de les nenes a l'escola», són tractades per mitja d'un conjunt de 8 panells que sintetitzen les diferents línies de treball: arquitectura i urbanisme; aigua i sanejament; tecnologies de la informació i la comunicació...

A més, la mostra anirà acompanyada d'una selecció de fotografies del concurs
Imatges del Sud, les quals reflecteixen el treball que la comunitat universitària, en el marc dels programes de voluntariat propulsats pel CCD, ja està realitzant en l'àmbit de la cooperació.

En conjunt, es tracta d'una exposició que permet a la comunitat universitaria
aproximar-se a unes realitats no tan llunyanes, i obrir els ulls a una visió més global del planeta que ens permeti tenir les eines per treballar per un món més equilibrat.

Podeu consultar totes les imatges guanyadores de l'any passat; així com els voluntariats que estan en marxa, a la pàgina web del
CCD.