Finalitzen les Jornades de Formació en Cooperació Internacional del CCD

04/07/2016

El CCD ha organitzat una nova edició de les Jornades de Formació en Cooperació al Desenvolupament, que s'han celebrat entre els dies 20 i 22 de juny al Campus Nord. Aquesta iniciativa s'adreça específicament als membres de la comunitat universitària de la UPC que, sense comptar amb experiència prèvia de treball a terreny, tenen previst realitzar una mobilitat per tal de participar en algun dels projectes de cooperació que han obtingut finançament en el marc de la darrera convocatòria d’ajuts del CCD.

Es tracta d’un curs introductori concebut com un espai formatiu que, al mateix temps, afavoreixi l’intercanvi i les sinergies entre els diferents equips i grups de la UPC. Durant aquests dies, a més de comptar amb les ponències de diferents experts, els participants han tingut l'oportunitat de posar en comú reflexions i inquietuds amb altres equips de diferents escoles que també viuran experiències de cooperació en els pròxims mesos.

Les Jornades 2016

Aquesta edició del curs ha comptat amb l'assistència de prop de 40 persones estan participant en una vintena de projectes que es desenvoluparan durant els propers mesos a Ghana, República Dominicana, Nepal, Guatemala, Nicaragua, Gàmbia, Jordània, Bolívia, Senegal, Zimbabwe, Benín, Etiòpia, Marroc i Líban.
En el decurs de les jornades de formació es van tractar temes com ara la cooperació internacional al desenvolupament, el coneixement d'eines participatives en els projectes, els rols dels participants, l'activitat CUD a la UPC, les tecnologies apropiades i la gestió del cicle del projecte.
Podeu consultar la documentació del curs en el següent enllaç.