Fotografies premiades del XIII Concurs Fotogràfic Imatges del Sud

18/04/2016

En el marc de la tretzena edició del concurs fotogràfic “Imatges del Sud”, el jurat, integrat per Beatriz Martínez (professora del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia-CITM), Lourdes Reig (vicerectora de Relacions Internacionals de la UPC), Josep Casanovas (director del CCD), Blanca Veciana (Servei de Comunicació de la UPC) i Eva Vidal (directora acadèmica del CCD), reunit el dia 16 de març de 2016, va acordar la resolució de fotografies premiades. L'entrega de premis va realitzar el passat dimecres 13 d'abril, coincidint amb l'acte de presentació de projectes 2015 del CCD,

El jurat ha valorat positivament la resposta i la qualitat dels treballs presentats en el marc d’aquesta nova edició del concurs, que ha recollit un total de 210 imatges. El jurat vol agrair en nom del CCD la participació de la comunitat universitària en aquesta iniciativa, que s’orienta a mostrar i a compartir algunes de les visions i de les experiències viscudes a través de la participació directa en projectes de cooperació impulsats des de la UPC.

Modalitat: Projectes

En la modalitat de Projectes, s'ha guardonat les següents imatges: adjudica el Primer Premi Ex Aequo a les fotografies:
Primer premi. Ex Aequo. Els àrids de l'aiguamoll, presentada per CRISTINA ÁVILA MARTÍN
Primer premi. Ex Aequo. Amb l'ajuda de tots, presentada per ABIGEIL FREIRE CECILIA.

Segon Premi. Un cop de mà, presentada per ARNAU LLASAT SUBIRATS.

Igualment, el jurat ha decidit atorgar una menció especial en aquesta modalitat a les fotografies següents:
Lletres, presentada per EDUARD BALLVÉ FERNÁNDEZ
Derecho ilegal, presentada per MIREN ETXEBERRIA SAGASTA

Modalitat: Realitats d'altres països

Atenent al que preveuen les bases del concurs i després d’analitzar i valorar el contingut de les imatges presentades el jurat decideix traslladar alguna de les fotografies presentades d’una a l’altra modalitat de treball per considerar que hi tenen un encaix més clar.

En aquest modalitat, s'ha premiat les següents fotografies:

Primer premi. El pas del temps, presentada per EMMA FERRER GÓMEZ

Segon Premi. La balança de la vida, presentada per CRISTINA ÁVILA MARTÍN

Igualment, el jurat ha decidit atorgar una menció especial a les fotografies següents:
Il·lusió, d'EMMA FERRER GÓMEZ
La via làctia, de CRISTINA ÁVILA MARTÍN.

El material fotogràfic recollit a través d’aquest concurs configura un recurs molt valuós per acostar aquestes altres realitats a la UPC, de cara a sensibilitzar la nostra comunitat universitària i a potenciar el compromís solidari i la participació en el camp de la cooperació al desenvolupament, que esdevé especialment urgent en aquest període. Se n'està realitzant una exposició fotogràfica que podrà ser mostrada en diversos espais de la UPC o de les entitats col·laboradores. De moment podeu visitar les fotografies premiades a l'exposició del CCD a la Sala d'Actes de l'ETSECCPB, teniu temps fins el 6 de maig!

També podeu consultar les fotografies premiades, o veure la relació completa d'imatges presentades tant en la modalitat de Realitat com de Projectes.