Darrera etapa del projecte GDEE

16/12/2014

La Dimensió Global en els Estudis Tecnològics -Global Dimension in Engineering Education, GDEE- és una iniciativa europea liderada per l'Institut de Sostenibilitat de la UPC. Vol promoure la integració del desenvolupament humà i sostenible com a aspecte transversal en el currículum dels estudis cientificotecnològics, mitjançant la millora de les competències del professorat. El projecte es va iniciar al febrer del 2013 i s'acaba al febrer del 2015.

Durant l’any 2014, en el marc d’aquesta iniciativa, s’han realitzat un seguit d’activitats que en general han rebut una bona resposta per part de la comunitat UPC. Es van oferir vuit cursos de formació on-line, i en total han participat més de 200 acadèmics de més de 30 universitats, en la seva majoria espanyoles i portugueses. Degut a l’interès demostrat pel professorat, durant el mes de gener de 2015 es tornaran a oferir els tres cursos del darrer bloc temàtic “Integrar de les Dimensions Globals a l'ensenyament i la recerca”. El material docent utilitzat per aquestes activitats formatives, 9 publicacions temàtiques elaborades per professors de 15 universitats europees i per diferents experts en cooperació internacional, estarà disponible a UPCommons a partir del proper mes de gener de 2015.

Durant el mes de gener també es lliuraran els premis de la segona edició “Bones pràctiques docents per integrar les problemàtiques globals a l’aula”, havent rebut més de trenta propostes. Durant els darrers mesos s’han organitzat seminaris, tallers i jornades dirigides a acadèmics, investigadors i professors amb l’objectiu de debatre el rol i es reptes de l’educació pel desenvolupament en el context de la universitat.

Aquest mes de desembre s'ha realitzat la sessió de debat: The role of global learning in Engineering Education, el passat dia 11, i el Seminari: Sinergias, potencialidades y limitaciones en la colaboración entre universidad, ONG y administración pública en educación para el desarrollo, el dia 16 de desembre.