Jornada Ciència, Pau i Drets Humans

15/02/2018

Una reflexió sobre la relació entre el desenvolupament científic i la promoció de la pau i els drets humans abordada des de diferents disciplines.

La Jornada Omid Kokabee “Ciència, pau i drets humans” que tindrà lloc el proper dilluns 19 de febrer a partir de les 10h al Campus Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Amb aquesta activitat, la UPC, l’ICIP i els ajuntaments de Castelldefels i de Sant Boi de Llobregat proposen una reflexió sobre la relació entre el desenvolupament científic i la promoció de la pau i els drets humans. Una reflexió abordada des de diferents disciplines que pretén, d’una banda, alertar sobre els perills que una utilització malintencionada dels avenços científics podria tenir sobre la seguretat humana i, d’altra banda, potenciar el paper de la comunitat científica en la defensa dels drets humans i la pau.

La jornada està dedicada al físic iranià Omid Kokabee, antic investigador de l’ICFO que va rebutjar fer ús dels seus coneixements científics per treballar en projectes que considerava perniciosos per a la humanitat, concretament en projectes militars iranians en l’àmbit de la recerca nuclear. Com a conseqüència d’això, ha estat condemnat a 10 anys de presó al seu país.

L’accés a la jornada és lliure, però es prega confirmació prèvia a activitats.icip@gencat.cat. No dubteu en compartir aquesta informació amb els vostres companys/es de departament i/o estudiants.