Jornades de formació en cooperació del CCD

30/05/2017

Els dies 20, 21 i 22 de juny se celebraran les Jornades de Formació en Cooperació que organitza el CCD adreçades als participants en projectes de la convocatòria que no tenen experiència ni formació prèvia en cooperació al desenvolupament.

El passat 29 de maig es va publicar la resolució de la Convocatòria d'Ajuts del CCD, en el marc de la qual es desplaçaran unes 160 persones de la comunitat universitària. Per a alguns d'aquests participants, en particular entre el col·lectiu dels estudiants, es tracta de la primera experiència de cooperació. Per tal que l'èxit i l'impacte de les accions que duen a terme els participants sobre el terreny sigui el màxim possible, des del CCD considerem imprescindible que aquelles persones que s'hi desplacen per primera vegada comptin amb un mínim de formació.

Per això cada any promovem les Jornades de Formació en Cooperació, un espai per reflexionar, compartir i aprendre, on els participants en projectes s'acosten als diferents aspectes relacionats amb la cooperació i el desenvolupament.

Els ODS, la CUD, les ONG, els TdR, els IOV... què són tota aquesta sopa de lletres? Què és un cooperant? Quin és el seu rol en un projecte? Com es prepara, s'executa i s'avalua un projecte? Per què la UPC té un programa de solidaritat? Quin és el paper de la universitat en cooperació? Quin és el paper de la recerca en el desenvolupament humà?

Totes aquestes preguntes i moltes més es posaran sobre la taula aquests dies de juny, i mirarem entre totes de donar-hi resposta.

Aquesta formació és gratuïta, i per als estudiants de grau de la UPC té un reconeixement d'1 ECTS.

Més informació de les Jornades