Jornades de Formació en Cooperació. Edició 2017

23/06/2017

El CCD organitza anualment aquestes jornades de formació adreçades als membres de la comunitat universitària de la UPC que, sense comptar amb experiència prèvia de treball a terreny, tenen prevista una mobilitat al Sud per tal de participar en algun dels projectes de cooperació que han obtingut finançament en el marc de la Convocatòria d’Ajuts del CCD.

• Jornades de Formació en Cooperació. Edició 2017
  • 20 - 22 de Juny de 2017
  • Campus Nord

Heu començat el compte enrere per a realitzar els vostres respectius projectes de cooperació! Amb l'objectiu de què viatgeu amb la màxima preparació possible, el CCD-UPC organitza cada any unes Jornades de Formació en Cooperació Internacional. Aquesta setmana hem comptat amb la presència de diferents experts i hem posat en comú les reflexions i inquietuds amb els altres equips que també viatjaran aquests pròxims mesos.

Les jornades

Vam comptar amb la presència d'estudiants de diversos àmbits que viatjaran Colòmbia, Marroc, Ghana, Moçambic, Benín, Nepal, Índia i Gàmbia. El primer dia, vam gaudir de la ponència del Toni Royo, del Fons Català de Cooperació Al Desenvolupament. Un luxe de sessió per posar els fonaments. D'on neix la cooperació? En grups, vam estar mirant d'escatir les causes internes i externes, qualitatives i quantitatives de les desigualtats.

Al segon dia, L'Álvaro i l'Ousman Umar ens van ajudar a entendre els diferents punts de vista de tots els actors implicats en el projecte. A més, l'Eva Vendrell ens va posar al dia de com ens hem de preparar per garantir el millor resultat possible pel projecte (abans, durant, després). Vam també reflexionar sobre el paper del cooperant/ voluntari, debatent com hauria de ser el cooperant perfecte a través d'una dinàmica de dibuixar.

Finalment, a la tercera jornada, diversos ponents provenients dels diferents àmbits tècnics presents a la UPC (energia, TIC, aigua...) ens van explicar diverses perspectives que es complementen.

Gràcies a tots els assistents per la vostra participació! Esperem que ho poseu en pràctica de la millor manera durant els mesos vinents.

Podeu consultar aquí el programa de les jornades, i aquí les explicacions dels diferents projectes de cooperació duts a terme al 2016.