Jornades #UPC_Programa Reutilitza 2016-2017 _ Tardor

16/11/2016

Combinant l’aprenentatge amb el servei social, estudiants d’informàtica revisen i reparen uns equips que, en comptes de convertir-se en residus electrònics esdevenen recursos valuosos per a entitats i programes d'interès social que els necessiten.

El Programa UPC Reutilitza  és una iniciativa de la UPC per reaprofitar l’equipament informàtic que es renova a la universitat i a altres organitzacions o empreses, i cedir-lo a entitats socials i programes solidaris.

Us volem convidar a assistir el proper dimecres 23 de novembre a les 12 h a l’acte de presentació del nou Programa UPC Reutilitza 2016-2017Tindrà lloc a l'Auditori Vèrtex (Campus Nord de la UPC). Per més informació: info.ccd@(upc.edu) o bé al 93 401 59 61.

Les jornades estan organitzades i propulsades per alumnes de la UPC i el CCD. Una novetat en aquesta edició és la participació d'estudiants de tres assignatures de l'ETSETB que suma :)  a la dels estudiants de quatre assignatures del Grau d'Informàtica de la FIB.

• Celebració de la 1a. Jornada UPC Recircula a l'edifici Vèrtex VS217- Dilluns 21 de 9.30h a 13.30h
  • Presentació de la segona edició del "Programa de Voluntariat TIC(Andreu Feliu, estudiant participant del Programa)
  • Conferència "La sostenibilitat de les TIC" (David López, director de l’ICE i professor del Departament d’Arquitectura de computadors)
  • Conferència "High Tech made in China" (a càrrec d'una activista de China Labor Support Network) 10.15h Vivim amb la tecnologia, però es pot viure de fabricar-la?  A la Xina milers de persones treballen a les fàbriques d’electrònica amb jornades extenuants i salaris de pobresa. La seva veu arriba per fi a la UPC.
  • Taller de formació "Electronic ReUse" (TxT) Divendres 2 de 9 a 11h
  • Exposició "Tecnologies pel Desenvolupament" (CCD)
  • Lliurament d'equips a les entitats socials (Programa UPC Reutilitza)

Per consultar el programa complet.

Aquestes jornades s’emmarquen en un mes en el que les iniciatives de sostenibilitat electrònica conflueixen a Barcelona. Durant la European Week of Waste Reduction, la ciutat serà la amfitriona de l’ Smart City Expo Wordl Congress i la Circular Economy European Summit 2016, entre d’altres.