La cooperació al desenvolupament a l'oferta formativa del PAS de la UPC

Per primera vegada s'ha inclòs la cooperació universitària al desenvolupament entre l'oferta formativa per al PAS de la UPC que ofereix el Servei de Desenvolupament Professional (SDP). El CCD ha dissenyat els continguts d'aquesta formació conjuntament amb el SDP, i té per objectiu principal apropar als participants a conèixer què és i en què es fonamenta la Cooperació Universitària al Desenvolupament (CUD), alhora que es dona a conèixer el Programa Solidari UPC de cooperació internacional per al desenvolupament.

Aquesta iniciativa s'inscriu en l'estratègia marcada pel Pla UPC Cooperació 2015, en el procés d'elaboració del qual es constatava una participació en activitats de CID per part del col·lectiu del PAS significativament inferior a la dels altres col·lectius (estudiantat i PDI). En aquest sentit, a través d'acostar la realitat de l'activitat de cooperació a la universitat, es pretén donar a conèixer les possibilitats de participar en accions o activitats, tant de projectes de cooperació sobre el terreny com en les activitats que es realitzen a la UPC.

Aquesta setmana s'han donat a conèixer les llistes de convocats a les diverses propostes formatives, i s'ha constatat l'elevat interès del col·lectiu del PAS per les activitats de cooperació al desenvolupament. És la primera vegada que aquesta proposta formativa es duu a terme en el marc de l'oferta formativa per al PAS, i tant el CCD com el SDP valoren molt positivament tant el volum d'inscripcions com les expectatives formulades pels participants.