La crònica Àfrica en construcció de Lluis Gené rep un premi del Govern Balear

20/09/2016

Àfrica en construcció, representant el cor de Ndjoré, de Lluis Gené Gil, un estudiant de l'ETSAB.UPC acaba de guanyar el certamen Art Jove 2016 de Cròniques del Sud.

El concurs convida els joves voluntaris a narrar la seva experiència solidària i altruista arreu del món en forma d'article o de reportatge periodístic. El premi és va lliurar el dissabte 17 de setembre a l’Orfeó Maonès.

La crónica està basada en un projecte a Ndjorè que a la UPC coneixem molt bé, ja que des de l’any 2011 ininterrompudament ja són 14 els alumnes de la UPC que han passat i s’han implicat amb Ndjoré gràcies a la colaboració que mantenen la ONG Codes-Cam i el grup de cooperació Universitat Sense Fronteres,  i el suport del CCD.UPC

Ndjoré és un poble rural de 2.500 habitants de la regió central i selvàtica del Camerun, a uns 100 km al nord de Yaoundé, la capital, a on s’arriba per una carretera recentment asfaltada.  La principal font d’economia de la població és l’agricultura, especialment del cacau.

L’escola pública comptava amb 4 aules grans i dues petites per 450 alumnes (xifra que no para d’augmentar). Les instal·lacions estaven totalment saturades havent d’acollir fins a 100 alumnes per aula. L’objectiu del projecte al 2015 va ser ampliar l’escola amb la construcció de dues noves aules de 80 m² , més els espais porticats exteriors utilitzant tècniques i materials autòctons i de baix cost ecològic i econòmic comptant amb la participació i la implicació de la població local per tal que es conscienciïn de la utilitat dels resultats i per la transferència durant l’execució del projecte de nous coneixements tècnics.