La UPC reitera el suport a la família de Francesc Espasa

La comunitat universitària de la UPC vol reiterar el suport a la família i els amics de Francesc Espasa donat el fet que continuï, un mes després de l'accident, desaparegut.

La Universitat ha mantingut diversos contactes amb les autoritats, tant mexicanes com espanyoles, per tal d'impulsar la cerca d'en Francesc en la zona en la qual va desaparèixer.
Igualment, tant el rector de la UPC, Antoni Giró; la directora de l'ETSETB, Elisa Sayrol; el director del CCD, Daniel López Codina, juntament amb el delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Miquel Pueyo, s'han reunit amb la família per manifestar-los la seva solidaritat i oferir-los l'ajut que, en el marc de les possibilitats de les institucions, sigui possible proporcionar.
Francesc Espasa va desaparèixer en un accident a Mèxic el dia 27 de juliol. Ell i altres companys havien estat durant un mes treballant en un projecte de cooperació a la població de Malilija. El projecte havia finalitzat i Francesc i altres companys passaven uns dies coneixent el país.

Connectar a Internet Malilija
Un dels objectius del projecte de cooperació era connectar a Internet aquesta població mexicana d'uns 400 habitants, que no disposa de sistemes de comunicació i que està ubicada en una zona de difícil accés i mancada d'infraestructures tant tècniques, com de comunicació. El projecte comptava amb el suport del Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC.

(Notícia apareguda al web de la UPC l'1 de setembre de 2010)