La UPC s'adhereix a la xarxa Scholars at Risk

04/07/2017

Fa unes setmanes que l'Associació Catalana d'Universitats Públiques, de la qual la UPC forma part, es va fer membre de la xarxa "Scholars at Risk", per tal que totes les universitats associades a l'ACUP puguin participar.

Scholars at Risk és una xarxa internacional d'institucions i persones individuals, la missió de la qual és protegir als estudiants i promoure la llibertat acadèmica. Mitjançant la seva integració acadèmica temporal en la universitat, Scholars at Risk ofereix seguretat als estudiants que estiguin afrontant freus amenaces.

A més, la xarxa ofereix també serveis d'assesoria per als becaris i anfitrions, campanyes per la defensa dels acadèmics encarcelats o silenciats als seus països d'origen, monitoreig d'atacs a comunitats d'educació superior a tot el món i lideratge per el desplegament de noves eines i estratègies per promoure la llibertat acadèmica i millorar el respecte pels valors universitaris a tot arreu.

Línies de suport:

• Protecció: La xarxa protegeix als estudiants que estan sofrint per la seva llibertat i benestar, trobant una institució d'acollida a un altre païs on poden continuar amb la seva educació mentre es soluciona el conflicte.
  • Defensa legal: Iniciatives per identificar, documentar i actuar en resposta a atacs a estudiants i les seves comunitats educatives.

• Aprenentatge: L'espai per la lliure investigació i expressió està disminuint. La xarxa convoca a professors, estudiants i la comunitat educativa per discutir el clima de la llibertat acadèmica global i regional, i desenvolupar solucions que reforcin l'espai universitari.

Més informació: https://www.scholarsatrisk.org/