L'educació, un dret vulnerat a Palestina

Els dies 4 i 5 de març es van celebrar al Campus Nord Les jornades “L’educació: un dret vulnerat a Palestina” organitzades per la Comissió Universitària Catalana per Palestina (CUNCAP) amb el suport del CCD.

Durant aquests dos dies vam tenir la oportunitat de sentir a diversos ponents del món acadèmic nacional i internacional parlar de diferents temes relacionats amb la situació a Palestina.

L’explicació de les característiques de la Campanya de Boicot, Desinversions i Sancions a Israel (BDS) va constituir un dels punts centrals de les jornades. El BDS s'emmiralla en la lluita contra l'Apartheid sud-africà i és un crit d’ajuda que fa la pròpia societat civil palestina a la comunitat internacional, tal i com van posar de manifest el professor Heider Eid de la universitat Al-Aqsa de Gaza i la professora Rana Barakat de la universitat de Birzeit a Cisjordània, per fer pressió sobre l'estat d'Israel per a que respecti els drets dels palestins i la legalitat internacional.

Un dels moments més colpidors es va produir durant l’esfereïdor relat de la situació de la població a Gaza que va fer el professor Heider Eid, amb el qual es va haver de contactar per videoconferència, tal i com es veu a la fotografia, donat l’implacable bloqueig que viu aquesta zona i que impedeix l’accés i la sortida de mercancies i persones.

L’assistència es va mantenir durant la major part de les sessions entre 25 i 30 persones, tot i no tractar-se d’un públic massiu la seva elevada motivació va permetre establir torns de preguntes i debat molt interessants. .