Nou impuls per promoure i introduir el Desenvolupament Humà Sostenible en els plans d’estudi - Projecte GDEE

06/03/2014

El projecte “LA DIMENSIÓ GLOBAL ALS ESTUDIS TECNOLÒGICS - Transversalitzant l'educació per al desenvolupament (GDEE)" presenta una extensa oferta formativa amb l'objectiu de millorar les competències del professorat d’ensenyaments tècnics per integrar els conceptes relacionats amb el desenvolupament humà i sostenible (DHS) en la docència i la recerca.

El projecte GDEE és una iniciativa finançada per la Unió Europea i impulsada per universitats i ONG d'Itàlia, Regne Unit i Espanya. Una de les seves principals finalitats és potenciar la integració transversal en els ensenyaments de l’àmbit científic -tècnica  de temàtiques  relacionades amb el desenvolupament, la pobresa, la  globalització, el canvi climàtic, la sostenibilitat i la desigualtat.

En el marc d'aquest projecte s'ofereixen diversos cursos gratuïts en modalitat online que representen una oportunitat formativa única per adquirir experiència, ampliar i millorar la xarxa professional en aquesta àrea de coneixement. Els cursos i els materials acadèmics han estat desenvolupats per docents de més de 20 universitats europees i per professionals experts en l’àmbit de l’enginyeria, del desenvolupament i de la cooperació internacional.

A partir del proper mes de març i fins al novembre s'oferiran nou cursos en línia de curta durada. Els tres primers corresponen al bloc temàtic “L’Enginyer Global” i s'adrecen a aquells acadèmics que volen introduir transversalment les temàtiques relacionades amb el DHS en les seves activitats docents:

Curs 1: La necessitat de l’enginyer global (inici, el 31 de març)

Curs 2: Els elements clau per afrontar la dimensió global de l'enginyeria (a partir del 21 d’abril)

Curs 3: L’enginyer global en el Desenvolupament Humà i Sostenible (des del 5 de maig)

Posteriorment s’oferiran els altres sis cursos, corresponents als següents blocs temàtics:

- SUPERVISAR TREBALLS DE FI DE CARRERA/MÀSTER EN L'ÀMBIT DEL DESENVOLUPAMENT I LA COOPERACIÓ INTERNACIONAL (a partir de maig).

- INTEGRAR LES DIMENSIONS GLOBALS A LA DOCÈNCIA I LA RECERCA (partir de setembre).

Podeu consultar el detall dels cursos i formalitzar-ne la inscripció a la pàgina web: Cursos GDEE

De: Beatriz Alvarez-Cherta/UPC
Per a: ATIC/UPC@UPC
Data: 06/03/2014 10:25
Assumpte: sap formacin ticket - tabla z para tipologia
Hacer tabla Z para la tipologa (Obert DP/LT, adequaci lloc de treball....) ahora est limitado a xxx caracteres y lo cambiamos nosotras a mano en el programa.
Beatriz Alvarez
Servei de Desenvolupament Professional - UPC