Òptics x mÓn a Nicaragua

Òptics pel món juntament amb l’Associación de Educación Popular Carlos Fonseca Amador, el Ministeri de Educación de Nicaragua i la Universidad Nacional Autonoma de Nicaragua segueixen treballant junts per millorar la salut visual de la societat nicaragüenca

Òptics pel Món per setè any consecutiu està donant suport al programa “Yo, sí puedo” a Nicaragua, iniciat per l'AEPCFA, aportant infraestructura i personal sanitari relacionat amb la salut visual. En els darrers anys, a més a més, s’ha col·laborat amb la UNAN donant suport a la implantació de la carrera d’optometria mèdica, que no existia fins ara al país.

Aquest any s’ha desplaçat a Nicaragua en Josep Francesc Pol Costa, estudiant de darrer any del Grau d’Òptica i Optometria de la FOOT, per poder viure de primera mà com està la infraestructura sanitària en quant el tema visual. En Josep Francesc ha proporcionat formació als treballadors de l’Òptica Solidària, situada a la població de Granada, on la gent pot acudir i realitzar-se exàmens visuals totalment gratuïts i tenir més accessibilitat per obtenir unes ulleres. Gràcies a la formació que han rebut els tècnics, l’Òptica Solidària està operativa durant tot l’any, i no només quan hi arriben voluntaris.

A més a més, Òptics pel Món ha realitzat diverses expedicions a les zones rurals dels departaments de Carazo, Masaya, Granada i les Regions Autònomes de l’Atlàntic Nord i Sud. Aquestes expedicions han estat de gran ajuda pels habitants ja que per ells es molt difícil poder accedir a una sanitat de qualitat.