Premi a la millor investigació per Marianna Garfi, del GRECDH

En el marc del III Premio a la Calidad en la Investigación y a las Tesis Doctorales sobre Cooperación Internacional para el Desarrollo Humano (2009), ha resultat premiada la investigació titulada Multicriteria decision analysis for waste management in Saharawi refugee camps, de Marianna Garfi, en coautoria con Simona Tondelli i Alessandra Bonoli. Aquesta investigació ha rebut la primera menció en l'apartat del premi a la millor recerca.

El concurs tracta d'estimular el treball de recerca en l'àmbit de la cooperació, així com reconèixer i difondre els resultats de més interès per al sistema de la cooperació espanyola. La iniciativa pretén facilitar que els estudiants de doctorat, així com els investigadors i professors que ho desitgin, orientin una part rellevant de la seva activitat a la universitat cap al camp de la Cooperació per al Desenvolupament, aportant els coneixements i capacitats que els són pròpies. Atès que l'àmbit de l'activitat de cooperació orientada al desenvolupament humà abasta un ampli espectre, en concordança amb la complexitat del mateix, el concurs estableix un premi a la millor recerca i cinc premis a la millor tesi doctoral seleccionada d'entre cadascuna de les cinc branques científiques en què es classifica l'ensenyament superior a Espanya.

La resolució del jurat per a l'edició 2009 del concurs es va fer pública el passat 12 de novembre, resultant premiats els següents treballs:

Premi a la millor recerca:

Primer Premi: a la recerca presentada pel senyor Alfredo Macías Vázquez, amb el títol La sostenibilitat del deute als països de baixos ingressos cap a una nova proposta de marc teòric basat en l'anàlisi estructural.
Primer esment: a la recerca presentada per la Sra Marianna Garfi, amb el títol Multicriteri decisió analysis for waste management in Saharawi Refugee campsm, en coautoria amb Simona Tondelli i Alessandra Bonoli.

Premis a les millors tesis doctorals:

Àrea d'Arts i Humanitats:
Primer Premi: a la Tesi llegida al Departament de Geografia de la Universitat Valladolid per Senyor Rubén Valbuena Barrenechea, amb el títol: Dinàmiques Territorials a la regió de Santarém (1975-2005) Estat de Pará, Brasil, i que ha estat dirigida pel Dr Eugenio Baralla Rodríguez (Universitat de Valladolid) i pel Dr Hervé Thery (Universidade de Brasília).

Àrees de Ciències i de Ciències de la Salut:
Deserts per inexistència d'aspirants.

Àrea de Ciències Socials i Jurídiques:
Primer Premi: a la Tesi llegida a la Facultat de Ciències Empresarials de la Universitat Pablo de Olavide de Sevilla per la senyora Mónica Domínguez Serrano, amb el títol: Gènere i Benestar. Una proposta de mesura dirigida per la Dra Lina Gálvez Muñoz i la Dra Flor María Guerrero Cases.

Àrea d'Enginyeria i Arquitectura:
Deserts per inexistència d'aspirants.