Premi Bones pràctiques en la integració del Desenvolupament Humà a l'ensenyament de l'enginyeria

En el marc del projecte europeu “Global Dimension in Engineering Education – GDEE” es van lliurar el passat dimarts 24 de setembre els premis corresponents a la primera edició del “European award for best practice for the integration of SHD (Sustainable Human Development) into technology and engineering education”. El projecte, coordinat per l’IS.UPC, pretén promoure la integració del desenvolupament humà i sostenible com a aspecte transversal en el currículum dels graus i postgraus de les universitats científico-tecnològiques. En concret, a través de la millora de les competències dels professors i de la seva participació i la dels estudiants en iniciatives relacionades amb el desenvolupament humà i sostenible.

Una de les primeres activitats realitzades ha volgut reconèixer i donar a conèixer alguna de les moltes iniciatives implementades amb èxit a les universitats europees, mitjançant un concurs de bones pràctiques. El jurat, integrat pel Dr. Enric Velo (UPC), el Dr. Rafael Miñano (Universidad Politécnica de Madrid), el Dr. Jordi Peris (Universitat Politècnica de Valencia), la Dra. Angela Cordeiro (Università degli Studi di Trento), la Dra. Rhoda Trimingham (Loughborough University), el Sr. Valentín Villarroel (ONGAWA), la Sra. Carla Inguaggiato (Training Centre for International Cooperation), el Sr. Neil Noble (Practical Action), i el Sr. Jonny Gutteridge (Engineers without Borders – UK), va valorar molt positivament tant l’elevada participació (més de 20 propostes) com la qualitat dels treballs presentats.

Finalment, les bones pràctiques premiades han estat:

• “The integration of Education for Development in the Civil Engineering School of the University of Granada” de la Universitat de Granada,
  • “B.E.S.T. (Best Environmental Sustainable Technologies) for International Cooperation” de la Università degli Studi di Brescia, i
  • “Beyond traditional education in Engineering: a systemic approach to strengthen development” del Politecnico di Milano.
El treball “Introducing Sustainability and Human Development skills at the Barcelona School of Informatics using Service Learning” presentat pel Dr. David López del Dpt. d’ Arquitectura de Computadors de la UPC, ha rebut una de les cinc mencions que s'han concedit en el marc d'aquest premi de bones pràctiques.

A la web del projecte www.gdee.eu hi podreu trobar un breu resum de les propostes premiades.