Presentació de la plataforma virtual Technipedia a Camerun

01/03/2012

El Consorci Interuniversitari de Gestió Universitària (CIGU) presenta la plataforma virtual Technipedia, de suport a l'emprenedoria a l'Àfrica

El passat 28 de febrer es va fer l'acte de presentació de la plataforma virtual Technipedia a la Universitat de Yaoundé I, a Camerun. El Consorci Interuniversitari de Gestió Universitària (CIGU), format per les universitats públiques catalanes de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i cinc universitats de l’Àfrica subsahariana, va impulsar el Programa Innovació i Emprenedoria a l'Àfrica, en el que s'ha emmarcat el projecte Technipedia.

La plataforma virtual és una eina per al foment de les relacions universitat-empresa amb l'objectiu d'enfortir el teixit empresarial africà i fomentar l'emprenedoria entre els i les joves. Ofereix informació sobre els sectors econòmics i les oportunitats empresarials, així com una plataforma per a l'intercanvi d'informació, idees i la divulgació de bones pràctiques per fomentar la creació d'empreses innovadores. El projecte de creació de la plataforma ha estat liderat per la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat de Lleida, la UPC i la Universitat de Yaoundé I, i ha comptat amb el recolzament de l'AECID i l'Obra Social de la Fundació La Caixa.

L'acte de presentació va ser presidit pel Ministre d’Educació Superior de Camerun, Jaques Fame Ndongo, l’Ambaixador d’Espanya a Camerun, Arturo Spiegelberg de Ortueta, el rector de la Universitat de Yaoundé I, Oumarou Bouba, i el president de l’ACUP, Francesc X. Grau. Va comptar amb l’assistència de personatges destacats de la vida social, política i econòmica de Camerun així com amb representants de les universitats que formen el Consorci CIGU.