Professors de la UPC participen en l'informe de "Noves tendències en la creació i gestió d'empreses socials"

26/06/2018

Aquest llibre consta de casos pràctics d'empreses socials de diferents àmbits o disciplines, mostrant casos d'èxit, d'altres que han patit una reorientació en la seva activitat, o casos d'altres països.

Les empreses socials són aquelles empreses que tenen com a objectiu principal cobrir necessitats socials o mediambientals, a més de generar un impacte positiu en la societat. La gestió d’aquest tipus d’empreses es basa en determinats principis i valors com la presa de decisions   democràtica, millora de la societat, la reinversió dels beneficis en la pròpia activitat, etc.

En l’àmbit de l’emprenedoria també està havent-hi un augment de l’interès en la creació d’empreses socials. A Barcelona, s’està configurant un ecosistema d’actors que tenen com a objectiu impulsar i recolzar emprenedors que volen posar en marxa projectes innovadors per generar impacte  positiu en la societat. Entre aquests actors destaquen incubadores de projectes com LabCoop, plataformes de finançament com Ship2B, els punts  informatius dels Ateneus Cooperatius impulsats mitjançant el programa Aracoop, i les universitats, escoles de negocis i centres de formació, entre  d’altres.

El llibre consta de vuit casos pràctics. Cadascun d’aquests casos es centra en una o diverses disciplines dins de la gestió d’empreses. Alguns  casos són una mostra d’èxit; i d’altres, una mostra d’empreses socials que han patit una reorientació de la seva activitat. En algun cas trobem  iniciatives d’empreses socials a altres països que poden ser potencialment exportables a la nostra realitat.

En la realització d'aquests estudi de diversos casos hi han participat professors de la UPC, entre els quals destaquem la partició d'Eva Vidal, directora del Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC.

Podeu consultar el llibre a l'UPCcommons