Projecte d'AUCOOP amb la Universidad Estatal Bolívar

El passat mes de juliol de 2010 es va realitzar un projecte de reconeixement a Guaranda, capital de la província de Bolívar, Ecuador, amb el suport del CCD. El projecte consistia en estudiar la viabilitat de la implementació d’una xarxa wifi des de la UEB (Universidad Estatal Bolívar) fins a unes escoles situades a Achín, passant per muntanyes de més de 3000m d’alçada per fer un enllaç definitiu. Aquest estudi es va fer capturant punts GPS dels pics estratègics on aniran els aparells de telecomunicacions i fent simulacions amb un software anomenat RadioMobile.

Durant l’estada a Guaranda, es va dur a terme un cicle de conferències sobre desenvolupament i telecomunicacions destinat a estudiants, on els tres participants d’aquest projecte de cooperació d’AUCOOP van tenir l’oportunitat de donar una conferència sobre l’associació a la que pertanyen i donar la seva visió sobre la cooperació internacional i l’enfocament de projectes en aquest àmbit.

Enguany, tres cooperants més, membres d’AUCOOP, viatjaran a la zona d’actuació per implementar l’estudi realitzat l’any anterior i un nou estudi de viabilitat per donar continuació al projecte, a més de mantenir una bona relació tant amb el govern com amb la universitat per tal de que es pugui seguir cooperant durant molts més anys.

Durant el mes de maig, la portada de la pàgina web de la UEB es feia ressò de la col·laboració duta a terme pels cooperants durant l'estiu passat:

UEB.jpg