El projecte Rossinyol, una nova oportunitat de voluntariat per als estudiants de la UPC

El projecte Rossinyol Barcelona és un programa de voluntariat universitari basat en el concepte de mentoria en el lleure, que pretén que nens i nenes de baix nivell socioeconòmic accelerin la seva inclusió social, cultural i lingüística a partir de la confiança i l'amistat amb un mentor/a universitari/a i sensibilitzar a aquest últim fent-lo partícip d’un projecte social comú.

Un cop a la setmana, un/una estudiant universitari/a i un/una alumne d'un centre educatiu públic de Barcelona, es troben per compartir part del seu temps de lleure. L'objectiu? Establir un vincle que afavoreixi el desenvolupament personal i la socialització del menor, provinent de famílies nouvingudes amb baix nivell social i econòmic. Però també afavorir la sensibilització del jove universitari sobre altres entorns i realitats de la seva societat.

La Fundació Servei Solidari coordina el Projecte Rossinyol Barcelona, hereu del projecte europeu Nightingale, que va iniciar a Catalunya la Universitat de Girona (UdG) l'any 2006 i en el que també hi participen la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat de Barcelona (UB). El projecte Rossinyol Barcelona, que compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, és un programa de voluntariat que pretén que nens i nenes de baix nivell socioeconòmic accelerin la seva inclusió social a partir de la confiança i l'amistat amb un/a estudiant universitari/a i sensibilitzar a aquest últim fent-lo partícip d’un projecte social comú.

Les parelles, formades per un/a menor (mentorat) i un/a estudiant universitari (mentor/a), estableixen una relació de respecte mutu i confiança a través d'una trobada setmanal en el seu temps lliure; realitzant activitats com passejades per la ciutat, visites a la universitat o activitats culturals.

Els mentors/es també participen en accions formatives, sessions d'intercanvi d'experiències i reunions de seguiment i suport individual amb l'equip tècnic de Servei Solidari.

Els nens i nens que participaran en l'edició del curs 2013-14 tenen entre 11 i 14 anys i resideixen als barris de Torre Baró, Ciutat Meridiana, Raval, Hostafrancs, La Bordeta i les Corts.

La UPC i la Fundació Servei Solidari han signat un conveni de col·laboració per facilitar i promoure que els estudiants de la UPC participin en aquest programa de voluntariat universitari, a través del qual s'estableix un reconeixement de fins a 2 ECTS per als mentors/es de la UPC.

Saps què és ser mentor? from Servei Solidari on Vimeo.

Vols ser mentor/a?

• Ser mentor/a del Projecte Rossinyol implica el compromís (excepte en períodes d'exàmens i vacances) de planificar i realitzar una trobada setmanal amb l'infant, així com assistir a les formacions i reunions.
  • El projecte comença el 23 d'octubre amb una Festa d'Inici, i les activitats s'acaben a finals de maig.
  • Si vols participar en aquest projecte com a mentor/a, cal que omplis el formulari de la pàgina de Servei Solidari.
  • Els estudiants de la UPC poden obtenir el reconeixement de 2 ECTS d'extensió universitària.

Informació relacionada
:
Entrevista a Feliu Saludes, estudiant de l'ETSEIB que va participar al projecte Rossinyol durant el curs 2012-2013.

Informació i inscripcions:

Si vols més informació pots consultar la pàgina: http://rossinyolbarcelona.blogspot.com.es/
Entra-hi i inscriu-te!!