Relats del Dia Internacional de la Familia

15/05/2017

Amb motiu del #diainternacionaldelafamilia, hem fet un recull d'algunes de les històries que ens han arribat aquest 2016 dintre del concurs fotogràfic "Imatges del Sud", i que ens conten petits relats de com viuen algunes famílies arreu del món. Que les gaudiu!

"Didi en nepalès vol dir germana gran"

Com cada matí, la “Didi” Beni compleix amb la seva tasca diària de despertar els nens i nenes de l’orfenat de Bhimphedi i d’ajudar-los a arreglar-se per enfrontar-se a una nova jornada escolar. Amb la seva dedicació i energia, el seu somriure càlid, la mirada enlluernant i la seva forma de pentinar a les nenes tan afectuosa, ens està amagant que ella en realitat no està complint amb la seva responsabilitat laboral, sinó que ella està tenint cura del seu bé més preuat, els nens de la casa d’acollida, la seva veritable família.

[ Adrián Álvarez ]

"Ella dijo sí!"

Antes de cualquier boda en India existen ciertos actos ceremoniales que deben darse para que el matrimonio se forme correctamente. Normalmente se trata de matrimonios de conveniencia, éste en cambio fue un enlace por AMOR en el que ELLA pudo escoger con quién iba a compartir su vida.

[ Andrea Llanas ]

"Corrent cap a cap lloc"

En aquest indret entre les muntanyes que separen Líban de Síria, centenars de famílies s’han refugiat fugint de la violència que assola Síria. Aquí han trobat una seguretat, sobretot per als nens, que són majoria. La manca d’escoles i d’oportunitats educatives per als més petits els ha convertit una “generació perduda”.

[ Marta Fernández ]

"La mare de tots"

La mare que ens ha vist néixer, la mare que ens ha fet néixer, tot cicle de vida comença i acaba aquí, cicle tancat, de la cuna a la tomba. Ganga river blessed.

[ Erika Torrents ]

"Famílies reconstruides"

La pobresa és un drama que trenca famílies. En aquest cas,l'Alexis i la seva germana viuen a casa dels seus avis perquè el seu pare va morir ja fa anys i la seva mare treballa en una ciutat llunyana moltes hores i no pot fer-se càrrec d'ells.

[ Javier Comadran ]

"Maduresa en la infantesa"

A Nicaragua hi ha molts nens i nenes que no van a l'escola. El motiu és que els pares prefereixen que els seus fills, 5 o 6 generalment, s'ocupin de les tasques domèstiques o simplement cuidant als germans més petits, ja que ells no poden perquè han de treballar per alimentar la família. Personalment em va sorprendre la seva maduresa, sobretot la de les nenes entre 6 i 10 anys, que es rentaven la seva roba, cuinaven amb freqüència i anaven a comprar amb total normalitat.

[ Mariona Carós ]

"La família Mane"

A la família Mane són vora 15 persones, totes vivint a la mateixa casa. A la foto podem veure el pare de família amb les seves tres dones juntament amb les noies que s'encarreguen de cuinar cada dia per qui vingui a esmorzar, dinar o sopar. I sempre, sempre, hi ha lloc per a algú més.

[ Emma Ferrer ]