Taller d'urbanisme i gènere a la Índia

Equal Saree, l'Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona i la Jamia Millia Islamia University organitzen la 2a fase del taller que va començar al juliol a Barcelona.

URBAN INTERNATIONAL WORKSHOP BARCELONA - DELHI 2012: Un taller per entendre l’arquitectura i l’urbanisme com a eines de transformació social des de la perspectiva de gènere i la cooperació.

Els objectius del taller s’assoliran a través de la reflexió conjunta sobre el disseny de petites intervencions urbanes que permetin incorporar la dona a l’espai públic i a la societat índia. Per això és indispensable la participació i implicació de les dones durant el procés de treball per tal d’obtenir un disseny realista que respongui a les necessitats autèntiques de l’àrea d’Okhla.

El taller es desenvolupa en dues fases; una a Barcelona i l’altra a Delhi. El taller de Barcelona, obert a tothom, es va celebrar al juliol, i es va plantejar com una fase de recerca i anàlisi sobre els conceptes que es posaran en pràctica a Delhi a través de conferències i tallers. La fase de Delhi es realitzarà a l'octubre, conjuntament amb els estudiants de la Jamia Millia Islamia University de Delhi, i es dissenyaran propostes per la millora de dos centres de dones veïns. En paral·lel s’estudiarà el recorregut entre els dos centres i es pensaran diferents sistemes de transformacions i millores urbanes.

A la fase duta a terme a Barcelona hi van participar 25 estudiants de les escoles ETSAV, ETSAB de la UPC i ETSAV de la Universitat Politècnica de València. S'hi van realitzar diverses xerrades sobre gènere, cooperació, participació... Els resultats del taller es poden veure al blog del projecte.

Al taller de Delhi, que se celebrarà durant les properes setmanes, s'espera la participació de 30 estudiants, i el programa de les sessions és el següent:

Lectures:
  • Shivani Bhardwaj - WOMEN NETWORK, NGO WORKING ON BEHALF OF WOMEN IN INDIA
  • Zaida Muxi - Applying gender perspective to planning
  • Mohammad Saquib - Okhla Settlement and factors contributing to its evolution and existence - Architecture and planning in Delhi
  • Prof. Zaida M. / Lora Prabhu - Safer cities for women
  • Equal Saree - Equal Saree research and projects