XIV Jornades Reutilitza

La XIV edició de les Jornades Reutilitza es va realitzar al Campus Nord entre el 22 i el 26 de novembre de 2010, en el marc del Programa Reutilitza.

L'objectiu de les Jornades és preparar per a la seva reutilització i reciclatge els ordinadors provinents del Pla TIC. Els ordinadors revisats a les Jornades Reutilitza es destinen principalment a projectes de cooperació. La selecció de projectes és realitzada pel CCD i Tecnologia per Tothom (TxT).

En les Jornades d’enguany s'han posat a punt per a la seva reutilització 250 ordinadors, i s'ha enviat a reciclar el material no aprofitable. Els ordinadors preparats han estat revisats, catalogats i equipats amb un sistema operatiu Linux Ubuntu. El sistema operatiu s'instal·la sempre en castellà excepte en aquells ordinadors destinats a projectes de cooperació en països de parla anglesa o francesa. En aquest cas, a 20 equips s'ha instal·lat el sistema en francès.

L'organització de les Jornades Reutilitza va a càrrec de la FIB i TxT. En les jornades participen estudiants de tres assignatures de la FIB: Arquitectura del PC, Interfícies de Computadors i Introducció al Linux i al Programari de Lliure Distribució. En total, en aquestes jornades han participat prop d'un centenar d'estudiants i una dotzena de professors, a més de membres de TxT. Els alumnes d’Interfícies de Computadors revisen i cataloguen els equips, els alumnes d'Arquitectura del PC reparen els que estan espatllats i els alumnes d'Introducció al Linux i al Programari de Lliure Distribució realitzen la instal·lació del sistema operatiu.

A curt termini, l'objectiu de les Jornades Reutilitza és reutilitzar o reciclar tots els equips del Campus Nord procedents del Pla TIC. A mig termini, aquestes jornades pretenen ser un referent i establir un model que permeti reutilitzar i reciclar els ordinadors d'altres campus de la UPC i estendre el model a altres universitats.

Donació de material a Setem

En el marc del Programa Reutilitza, al mes de novembre, es va fer donació de 18 equips de sobretaula i d'un portàtil a l'organització Setem, per donar respostes a les seves necessitats d'equipament informàtic a la seu de Barcelona.