Activitats de TIC i desenvolupament a l'ETSETB

Quan?

23/01/2015 a 00:00 fins a 26/01/2015 a 00:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Aula de Telensenyament, B3, Campus Nord

iCal

En el marc del seminari que s'imparteix a l'ETSETB: ICT4D. Tecnologies per al Desenvolupament Sostenible, dues propostes que relacionen les TIC i el desenvolupament:

"El camí per aconseguir el dret a l'educació, un exemple de lideratge personal", a càrrec de Ousman Umar.

Divendres dia 23 de gener  de 12h a 14h

Ousman es un estudiant universitari que va néixer en un poble de Ghana que no apareix als mapes de Google. Als 9 anys, gairebé sense haver passat per l'escola, va sortir de casa per aprendre un ofici i guanyar-se alguna cosa per menjar. Va emprendre un llarg camí a través del desert i de nombroses i penoses misèries humanes. Una pastera li va permetre creuar el mar fins a Europa.

En aquesta xerrada ens explicarà com va arribar a "Barça" i la passió que el va portar a ser avui un motivat estudiant universitari. També ens explicarà el per què i per a què del seu projecte de TIC a Ghana.

Us animem sincerament a sentir-hi en primera persona la història de l'Ousman, que fa que mirem amb altres ulls totes aquelles possibilitats que ens envolten.

Projecció de la pel·lícula: "Blood in the mobile"

Dimarts dia 26 de gener  de 12h a 14h

La película (2010) del director de cinema danès Frank Piasecki Poulsen,denuncia la situació de la mineria il·legal per l'obtenció de minerals per a la indústria de components electrònics. L'objectiu de l'emissió és sensibilitzar a la comunitat universitària i als professionals del sector de les comunicacions cap a una tecnologia responsable.

Podeu veure el tràiler del film a bloodinthemobile.org