Arquitectura i cooperació

Presentació de les ajudes de cooperació del COAC 2012 i del projecte d'ampliació de l'institut de Kabrusse (Senegal)

Quan?

23/01/2013 de 19:30 a 21:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Sala d'actes de la Casa Lluvià, Seu del Bages-Berguedà del COAC

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

El proper dimecres 23 de gener a les 19.30h, a la seu del Col·legi d’Arquitectes de Manresa, s'inicia un cicle sobre Arquitectura i Cooperació per al Desenvolupament amb la col·laboració del Consell de Solidaritat de l’Ajuntament de Manresa i la Casa Flors Sirera.

Des de fa anys, el COAC destina el 0,7% del pressupost d'Òrgans Centrals a projectes de cooperació internacional. Amb la voluntat de continuar fent visible el compromís social de l’arquitectura, es presentarà la convocatòria d’ajuts per a projectes de construcció o rehabilitació d’habitatges, equipaments, infraestructures i espais públics, així com els de planificació urbana a països en vies de desenvolupament o bé que s’adrecin a segments de població en risc d’exclusió situats a Catalunya.

D’altra banda, com a exemple d’Arquitectura i Cooperació innovadora, es presentarà també el cas de la construcció d’escoles a Senegal a càrrec del col·lectiu d’arquitectes Base-A http://base-a-org.blogspot.com col·laborant amb una ONG catalana, que gràcies a la incorporació de tècnics qualificats en l’àmbit de l’arquitectura ha pogut garantir la qualitat constructiva així com l’aportació de criteris de sostenibilitat ambiental i econòmica en els projectes a través de l’aplicació de conceptes de bioclimatisme en el disseny, la utilització de materials locals de baix impacte ambiental, o la transferència de tecnologies apropiades, entre d’altres.

Aquestes tècniques, juntament amb una rigorosa direcció d’obra, han suposat un exemple d’estalvi en el pressupost així com una reducció de les despeses de manteniment i una major seguretat en la prevenció de riscos laborals propis de la construcció.

Al final de l'acte es farà una taula rodona i debat.