Curs per al PDI: Recursos per apropar la tecnologia per al Desenvolupament Humà a l’aula

Quan?

02/07/2014 a 00:00 fins a 09/07/2014 a 00:00 (Europe/Madrid / UTC200)

PRESENTACIÓ

L'educació exerceix un paper fonamental per entendre les causes estructurals que provoquen la pobresa, les desigualtats, l’exclusió i la violència, tan al Nord com al Sud del planeta. Una formació adequada de l’alumnat afavoreix l'augment dels seus coneixements, i la millora de les seves habilitats i actituds, i contribueix a millorar el seu interès i la seva capacitat crítica en aquests temes. Això es tradueix en un reforçament del seu compromís futur com a ciutadans i professionals responsables.

En coherència amb aquest principi, aquestes jornades pretenen facilitar eines teòriques i pràctiques al professorat universitari de l’àmbit de les ciències i l’enginyeria per tal de:

Comprendre millor els conceptes relacionats amb el Desenvolupament Humà i Sostenible (alguns exemples poden ser els Objectius de Desenvolupament del Mil•lenni, el Desenvolupament Humà, el Desenvolupament Sostenible, la globalització, la pobresa, etc.) i la seva relació amb la tecnologia.
Promoure’n activament la seva integració a l’aula com aspectes transversals dels ensenyaments científic-tecnològics per tal que els estudiants de secundària treballin i aprofundeixin en aquests conceptes.

Les jornades consten de 2 trobades formatives presencials de 4 hores (de 10:00 a 14:00h), el 2/7/2014 i el 9/7/2014 que es realitzaran en les aules de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) – Campus Nord.

El curs s’ofereix amb la col•laboració del Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC.