Exposició "Aigua que treu la fam" a Tortosa

• Exposició "Aigua que treu la fam" a Tortosa
  • 2012-11-02T09:00:00+01:00
  • 2013-01-01T18:25:00+01:00
  • El dimarts 2 de novembre del 2012 es va inaugurar al hall de la Universitat Rovira i Virgili (URV) Campus Terres de l’Ebre l'exposició l'aigua que treu la fam, organitzada per la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat.
Quan?

02/11/2012 a 09:00 fins a 01/01/2013 a 18:25 (Europe/Madrid / UTC100)

iCal

La Càtedra UNESCO de Sostenibilitat (CUS) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i el Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili, han inaugurat el 2 de novembre a les 19:00 hores l'exposició "L'Aigua que Treu la Fam".

L'objectiu principal de la exposició és evidenciar la importància de dur a terme una gestió sostenible de l'aigua, com a part de les capacitats necessàries per assegurar la productivitat del territori, tant a nivell urbà com a nivell rural, això en les diferents escales (local, regional, etc.), així com la importància que té en la disminució de la vulnerabilitat davant les amenaces climàtiques i ambientals a què s'enfronten les comunitats. També, pretén augmentar la consciència del públic universitari quant a la importància de l'existència i la cura de l'aigua.

D'altra banda, “Aigua per menjar: gestió sostenible de l'aigua i sobirania alimentària” ens permet apreciar la importància de dur a terme una gestió sostenible de l'aigua com a part de les capacitats necessàries per assegurar la productivitat del territori, al mateix temps que es destaca la importància del recurs que té en la disminució de la vulnerabilitat davant les amenaces climàtiques i ambientals a les quals s'enfronten les comunitats. En síntesi, es pretén transmetre una visió propera de la gestió integral i sostenible de l'aigua, ressaltant la seva importància dins de l'àmbit de la sobirania alimentària mitjançant dos exemples reals coordinats pel grup AQUASOST: 1) la transformació soci-ambiental del "Morro de Moravia" en Medellín (Colòmbia) i 2) el projecte de sanejament sostenible i reutilització d'aigua regenerada en el semiárid del nord-est de Brasil.

La mostra estarà oberta fins gener de 2013.