Jornada de Sensibilització i Reflexió "La Reforma Constitucional i els Drets Humans al Marroc"

Presentada per l'Associació WAFAE en el marc dels últims esdeveniments sociopolítics al Marroc com la primavera àrab, la reforma constitucional i la conformació d’un nou mapa polític fruit de les últimes eleccions.

Quan?

05/03/2012 de 16:00 a 20:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Sala d'Actes de la FIB- Campus Nord Edifici B6 planta 0

iCal

Amb l'objectiu d'obrir un espai de debat al voltant del moment polític que travessa Marroc, s'analitzarà la implementació i els canvis que s'estan produint gràcies a les reformes dutes a terme al Marroc, principalment

pel que fa a l'aplicació de la reforma constitucional. Els canvis que s'estan implementant han tingut i tindran un impacte en el procés de democratització i en els Drets Humans al Marroc, per la qual cosa s'obrirà el debat entorn dels avanços i a durant el Regnat de Mohamed VI.

Programa de la Jornada:
16 a 16:40 h - Inauguració de la Jornada.

16:40 a 17:40 h - I Taula rodona: La Reforma Constitucional, cap al protagonisme dels ciutadans.

17:40 a 18:00 h - Pausa/Cafè

18 a 19 h - II Taula rodona: El Marroc i els Drets Humans, dotze anys de regnat del Rei Mohamed VI.

Intervindran.
· Antoni Giró Roca, Rector de la UPC
· Ghoulam Maichane, Cònsol General del Marroc a Barcelona.
· Cristina Frare Giménez Muñana, Directora de l'Oficina de Drets Humans del Ministeri d'Afers Exteriors
· Carles Llorens, Director General de Cooperació al Desenvolupament (DGCD) i Director de l’ACCD.
· Joaquin Llimona, Director de Relacions Internacionals i Cooperació de l’Ajuntament de Barcelona.
1a Taula:
· Marc Guerrero, Vicepresident del Partit Liberal Demòcrata Europeu, professor de Relacions Internacionals (European University) ; Mahjoub El Haiba, Delegat Interministerial de DH del Marroc; Nadia Bernoussi, Catedràtica de Dret Constitucional (Escola Nacional d'Administració) i exmembre del consell de revisió de la Constitució marroquina; Fernando Olivan, Catedràtic de Dret Constitucional (Universitat Rey Juan Carlos) i Secretari General del Fòrum Hispà-Marroquí de Juristes; Manuel Terol, Catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat Pablo de Olavide.
2a. Taula:
· Abdellatif Achhab, Ex-President del Districte de Tànger Medina; Mohamed Essabbar, Secretari General del Consell Nacional de Drets Humans; Amina Bouayache, Presidenta de l'Organització Marroquina de
Drets Humans; Santiago Castellà, Catedràtic de Dret Públic Internacional, Universitat Rovira i Virgili; Rafael Esparza Machín, Catedràtic de Sociologia, Universitat de las Palmas de Gran Canaria.