Jornada Omid Kokabee

Quan?

16/02/2018 de 10:00 a 18:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Sala d'Actes de l'EETAC, Campus del Baix Llobregat

Nom de contacte

Telèfon de contacte

iCal

Organitzada per l’ICIP, la Universitat Politècnica de Catalunya i els ajuntaments de Castelldefels i Sant Boi de Llobregat

Ciència i pau

El dilluns 19 de febrer tindrà lloc la jornada Omid Kokabee. Ciència, Pau i Drets Humanscancel·lada el passat 8 de novembre en motiu de la convocatòria de vaga general. L’ICIP, la Universitat Politècnica de Catalunya i els ajuntaments de Castelldefels i de Sant Boi de Llobregat proposen una reflexió sobre la relació entre el desenvolupament científic i la promoció de la pau i els drets humans amb l’objectiu d’alertar sobre els perills que una utilització malintencionada de la recerca científica i tecnològica podria tenir sobre la seguretat humana i, d’altra banda, potenciar el paper de la comunitat científica en la defensa i promoció dels drets humans i la pau.

La jornada està dedicada al físic iranià Omid Kokabee, que va rebutjar fer ús dels seus coneixements científics per treballar en projectes militars iranians en l’àmbit de la recerca nuclear. Com a conseqüència d’això, ha estat condemnat a deu anys de presó al seu país.

Les diferents sessions comptaran amb experts dels àmbits acadèmic, científic i dels drets humans com Miguel Ángel Ramos, professor de Física a la UAM i portaveu d’Amnistia Internacional; Michele Catanzaro, doctor en Física i periodista; Xavier Roqué, professor d'Història de la Ciència a la UAB; Marco Schorlemmer, científic a l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (CSIC); Pere Brunet, investigador al Centre Delàs d’Estudis per la Pau; Francisco Javier Rodríguez Alcázar, professor de filosofia política; i Tica Font, directora de l'ICIP.

Cal confirmar l'assistència per correu electrònic a activitats.icip@gencat.cat o per telèfon al 93 554 42 86.