Jornada: Partenariats publicoprivats en el sector energètic a l’Àfrica Subsahariana

ACC1Ó– Passeig de Gràcia, 129 de Barcelona Dilluns, 10 de juny de 2013

Quan?

10/06/2013 de 09:00 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

ACC1Ó– Passeig de Gràcia, 129 de Barcelona

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

La situació energètica a l’Àfrica Subsahariana presenta moltes oportunitats; d’una banda, la manca d’accés a serveis energètics per a més de 500 milions de persones, i de l’altra, l’abundància de recursos (en especial, els d’origen renovable), configuren un mercat que és al punt de mira de la comunitat internacional en general, i de les empreses espanyoles i catalanes en particular.

Per aquest motiu, ACC1Ó i la UPC organitzen una jornada per analitzar oportunitats d’inversió i cooperació publicoprivada empresarial que ofereixen les reformes econòmiques i els incentius a la inversió introduïts a la regió. S'exposaran les diferents visions d'aquest mercat des d’una òptica empresarial tot comptant amb la presència d'experts sobre el terreny.

La jornada s'estructurarà al llarg del matí, en un seminari informatiu, una exposició de models d'èxit, i un debat que clausurarà l'acte.

PROGRAMA PROVISIONAL

09.15 Acreditacions

09.30 Benvinguda i presentacions:

Sr. Joan de Pablo, Director de l'Institut de Sostenibilitat de la UPC (IS.UPC)

Sr. Pere Torres. Secretari d’Empresa i Ocupació, Generalitat de Catalunya

09.50 Introducció i moderador

Moderador – Sr. Pol Arranz, Unitat d’Energia de l’IS.UPC

10.00 Presentacions/Exposicions

Sr. Antoni Picó, Diputat al Congrés, ponent de les comissions de Cooperació Internacional i d’Afers Exteriors.

“El rol de l’empresa catalana en l’Ajut Oficial al Desenvolupament: Estratègies i Institucions i Instruments”

Sra. Mònica Reig Majoral, Directora associada Programa PARTNERS, IGDP

- Institut de Governança i Direcció Pública d’ESADE

"La col·laboració publicoprivada: l'aportació del sector privat a les polítiques públiques"

Sr. Ishmael Edjekumhene, Director del Kumasi Institute of Technology and Environment KITE (Ghana) i membre de l’Africa Europe Energy Partnership

“Overview of challenges and opportunities for PPPs in the energy sector in West Africa”

10.45 Pausa

11.15 Casos d’empreses catalanes establertes a l’Àfrica Subsahariana

Sr. Ramón Viñals, CEO de From Energies International

Sr. Xavier Vallvé, Director de Trama TecnoAmbiental

11.45 Taula d’experts – Moderador Sr. Jordi Serret, Director Executiu d’ACC1Ó

Sr. Antoni Picó, Diputat al Congrés

Sr. Rodrigo Ramírez, Director de FUNSEAM, Fundació per a la Sostenibilitat Energètica i Ambiental

Sr. Ade Akinfenwa, President del Club d’Emprenedores i Emprenedores Afrocatalanes

Sra. Nina Retzlaff, CAD – Centre D’aliances per al Desenvolupament

Sr. Isidre Sala, Gerent de Contractació Pública Internacional ACC1Ó

La taula d’experts debatrà entorn de la pregunta: “Què es pot fer per millorar la participació de les empreses catalanes en aquest sector?”

13.00 Col·loqui amb el públic

13.30 Cloenda