[Jornades] Reflexió sobre la crisi dels refugiats a l'ETSAB

Quan?

05/04/2016 a 10:30 fins a 08/04/2016 a 13:30 (Europe/Madrid / UTC200)

iCal

Durant els dies 5, 6 i 8 d’abril tindran lloc les jornades de reflexió sobre la crisi dels refugiats, organitzades per EASR, Grup d’Estudiants en Solidaritat amb els Refugiats, i SlowInfo (ESFA). Aquestes s’emmarquen dins de la Setmana de Dia de l’Escola d’Arquitectura de Barcelona i pretenen ser un espai de formació i visibilització de la crisi. En aquest sentit, es reflexionarà de manera crítica les causes de la crisi, l’ origen de l’ èxode forçós, la vulneració de drets humans que s’ està portant a terme de manera implícita i explicita, així com els interessos geopolítics latents que existeixen i motiven en última estància el conflicte armat també.

Les jornades estan organitzades en tres dies segons tres perspectives.

5 d’abril a les 10.30_ Taller d’informació
*Ponència: El conflicte geopolític; a càrrec d’ Esther del Alcázar, companya de Lluita Internacionalista.
*Taller de gestió crítica de la informació: lectura crítica de premsa i avaluació de veracitat de continguts; a càrrec de Zouhair El Hairan, company membre del Col·legi de Periodistes de Catalunya

6 d’abril a les 10.30_ Taller sobre els drets humans
*Joc de rols
* Relat experiència personal, a càrrec de ProActiva Open Arms
*Ponència: Vulneració dels drets humans en la Gestió de la UE; a càrrec de Yolanda Nieves, companya membre d’ Amnistía Internacional.

8 d’abril a les 10.30_ Taller d’expressió
*Dinàmica “Trenquem els prejudicis, salvem la frontera cultural” a càrrec de SOS Racisme i Stop Mare Nostrum.
* Ponència sobre la memòria històrica: Establim relacions entre el passat i el present. Salvem la frontera temporal. A càrrec d’ Oscar Monterde, del Centre d’Estudis Històrics Internacionals.
* Taller d’expressió emocional col·lectiu

Aula Capell (Antiga papereria)