Jornades SlowInfo: Sense sostre sense llei

Jornades sobre sensellarisme organitzades per ESFA a l'ETSAB

Quan?

14/06/2017 fins a 17/06/2017 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Delegació d'estudiants de l'ETSAB, 3er pis

Nom de contacte

Afegiu l'esdeveniment al calendari

Cansats/des de veure la ciutat des del discurs acadèmic de sempre?
Som una professió interdisciplinar, però, tenim una professió interdisciplinar?

Des d'ESFA, el grup de SlowInfo estem organitzant unes jornades intensives on es pretén apropar a l’escola d’arquitectura qüestions urbanes alienes al que acostumem conèixer des d’una perspectiva fonamentalment abstracta, tècnica i formal a la nostra disciplina, així com prendre contacte en la mesura del possible amb aquesta realitat social i urbana.

[Quan?]

Del 14 al 17 de juny de 2017, en el marc de les assignatures intensives.

[Quina serà la programació?]

_DIMECRES 14 DE JUNY: L'exclusió social [Dimensió social i econòmica]
De quina manera la pròpia normalitat s'encarrega d'excloure tots aquells que no pertanyen a la norma? Quines són les estratègies d'adaptació a la societat? Què és la reafiliació, l'exclusió social, l'economia informal? Quins models d'habitatge tenim, i quina relació hi estableixen les persones sense llar?

_DIJOUS 15 DE JUNY: L'espai urbà [Dimensió espacial i cultural]
Configuració de les ciutats i les seves formes de viure de manera material. Estructura morfològica i mecanismes que té a la ciutat per determinar la forma de vida o perfil de ciutadà que hi viu. Control social a partir de l'espai (urbanisme preventiu) o lleis antipersones i ordenances cíviques. Mecanismes de segregació espacial i mobilitat forçada. Els espais arquitectònics, la violència simbòlica que passa com a violència inadvertida.

_DIVENDRES 16 DE JUNY: El sensellarisme [Dimensió psicològica i cultural]
Tractarem, per una banda, les tàctiques emocionals de reafiliació i apropiació d'un espai, així com la manera de dotar d’identitat un espai efímer, sigui com a afiliació no física ni territorial sinó com a estratègia de configuració de la xarxa de suport, intimitat i comoditat. Per altra banda, l'espai com a lloc on s'afirma i s'exerceixen les diferents formes de poder. La paradoxa de Barcelona: com pot ser que Barcelona tingui una dualitat tant marcada per ser la ciutat referent solidària per les seves polítiques socials d'ajudes i suport al sensellarisme, i alhora, és pionera en estratègies d'urbanisme preventiu i lleis antihomless?

_DISSABTE 17 DE JUNY: La realitat social i urbana de la ciutat de Barcelona [Dimensió política i espacial]
Fer una aproximació al concepte de sensellarisme i donar veu a diferents postures i registres diversos sobre el tractament del fenomen, i com actua a nivell de Barcelona. Sortida de camp al barri del Raval, i aplicació pràctica de diferents propostes creatives d’intervenció a l’espai públic, a partir d’un anàlisi realitzat prèviament a partir de diferents elements referents d’urbanisme preventiu aplicats a la ciutat de Barcelona.

[Com m’hi puc apuntar?]

Si estàs interessat o interessada en apuntar-t’hi omple aquest formulari!

Un cop inscrits, se us obrirà un curs d'atenea on hi compartirem entre tots els participants la documentació necessària per a treballar el contingut de les jornades. A més, per als que assistiu a un mínim de 80% del curs optindreu reconeixement de 1 crèdit ects.

[Però, qui som?]

Som ESFA, Espai Social de Formació d'Arquitectura, un col·lectiu d'estudiants de l'escola d'arquitectura de Barcelona que treballem temes de bioconstrucció, sobirania alimentària, participació ciutadana, dret a ciutat, feminisme, sostenibilitat i altres temes d'arquitectura crítica i responsabilitat social. Treballem de forma horitzontal i assembleària.

Per a qualsevol dubte, o si vols més informació, el nostre correu és esfa.etsab@gmail.com

Consulta el programa.