Presentació de l'ONG ESMABAMA a l'ESAB

El divendres 3 de desembre de 2010 a les 10h a la Sala de Graus de l'ESAB tindrà lloc la Presentació de l'ONG ESMABAMA a càrrec del seu director, Ottorino Poletto.

Quan?

03/12/2010 de 10:00 a 12:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Sala de Graus de l'ESAB, Campus del Baix Llobregat

iCal

ESMABAMA és una ONG que va iniciar les seves activitats el 1992 a l’empar dels acords de pau que van acabar amb la guerra civil moçambiquenya. El seu objectiu inicial va ser reconstruir les 4 missions fundades pels franciscans en els anys 50 del segle XX a la província de Sofala i destruïdes durant la guerra esmentada. Precisament, el seu acrònim deriva del nom d’aquestes 4 missions: Estaquinha, Mangunde, Barada i Machanga. Podeu trobar més informació a la web d'ESMABAMA.

esmabamaActualment aten l’educació de 7.700 joves - 3.000 dels quals en règim d’internat-, així com la sanitat d’unes 300.000 persones que viuen a l’interior de la província. Cadascuna de les missions compta amb terrenys agrícoles i de pasturatge destinats a garantir, principalment, l’autoabastiment dels internats. En total són unes 500 ha agrícoles distribuïdes entre les 4 missions a més d’un palmar de cocos d’unes 800 ha localitzat a la missió de Barada que constitueix un agrosistema de gran valor ecològic. Per altra banda l’ONG desenvolupa nombroses actuacions puntuals entre la població que viu al voltant de les missions destinades, sobre tot, a garantir l’accés de l’aigua per a consum humà.

ESMABAMA col•labora amb la Universitat Politècnica de Catalunya a través de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona mitjançant l’acollida d’estudiants del Màster d’Agricultura pel Desenvolupament, els quals passen els 6 mesos que dura l’estança de pràctiques en una de les missions, col•laborant amb els tècnics agropecuaris.