Taller Cooperació Internacional a nivell local: Repensar la Transformació Urbana

Quan?

22/06/2016 de 15:00 a 21:00 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Sala de Conferències ESEIAAT Campus de Terrassa, Edifici TR5

Afegiu l'esdeveniment al calendari

El proper dimecres 22 de juny a les 15 hrs a la Sala de Conferències, ESEIAAT (Edifici TR5 - Campus Terrassa) tindrà lloc el Taller "Cooperació Internacional a nivell local: Repensar la Transformació Urbana", que es realitza en el marc dels 20 anys de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC.

El Taller es presenta com un espai per a l'intercanvi de coneixements i bones pràctiques sobre la cooperació internacional a nivell local en temps de crisi dels Ajuntaments, de la implementació de projectes de transformació local de les universitats i de projectes d'acció socioambiental des de la perspectiva del sector privat.

La benvinguda i presentació de l'acte serà a càrrec de Maruja Rambla, Regidora de Solidaritat i Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Terrassa i de Jordi Morató, coordinador de la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC.

El programa del Taller serà:

15:15 – 16:00 // Debat “La cooperació Internacional a nivell local en temps de crisi”

• Maruja Rambla. Regidora de Solidaritat i Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Terrassa.
  • David Llistar. Director de Justícia Global i Cooperació Internacional a l’Ajuntament de Barcelona.
  • Gustavo Rocha de Menezes. Cònsol-General Adjunt de la República Federativa del Brasil a Barcelona.
  • Francesc Rosa Gutiérrez. Regidor de Medi Natural i Espai Públic de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat.
  • Moderadora: Anna Jarque, Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC

16:00 - 17:30 // Universitats i Projectes de Transformació Local

• Lorenzo Portocarrero. Cooperació Catalunya-Colòmbia. El cas del Tecnológico de Antioquia (TdeA).
  • Jorge Montoya. Projecte enfortiment participatiu del desenvolupament local i capacitats adaptatives en comunitats vulnerables de Medellín. De l'experiència de Moràvia a l'Ecoparc Camposanto Villatina.
  • Juan Pablo Martínez & Samir Joaqui. Anàlisi de vulnerabilitat i implementació d'alertes per sistemes d'aigua al Departament del Cauca, Colòmbia / Xarxa Interinstitucional de Canvi Climàtic i Seguretat Alimentària de Colòmbia -RICCLISA- i projecte de planificació urbana-entorns resilients.
  • Beatriz Amante. ESEIAAT. ARZANTIIGA: Projecte de potabilització a Burkina Faso.
  • Laura Guisasola i Anna Rius. Projectes de sensibilització a la Càtedra UNESCO de Salut Visual i Desenvolupament.
  • Jordi Morató. Càtedra UNESCO de Sostenibilitat, Xarxa RECNET i Programa RESURBE.
  • Moderadors: Beatriz Escribano i Xavier Álvarez, Càtedra UNESCO de Sostenibilitat

18:00 - 19:00 // Debat “Projectes d’acció socioambiental des del sector privat”

• Antonio García Infanzón & Ferrán Martínez Mendoza. Sotsdirector de l'Àrea d'Acció Social de Fundació MAPFRE.
  • Ana María Acosta. Casa Batlló, un model de convivència entre la ciutadania i el patrimoni cultural.
  • Santi Mallorquí. Gerent d’Organic Cotton Colours, SL. Fox Fibre Colorganic. Com posar l'ànima al servei de desenvolupament en l'àmbit tèxtil. El cas d'Organic Cotton Colours.
  • Miquel Rafa. Director de l’Àrea de Territori i Medi Ambient de la Fundació Catalunya-La Pedrera.
  • Moderadors: Enric Carrera i Rosario Pastor, Càtedra UNESCO de Sostenibilitat.

19:40 - 20:00 // Cloenda

• Representant, ESEIAAT
  • Representant, Càtedra UNESCO de Sostenibilitat

Si voleu més informació, consulteu el següent enllaç