2015/07/20 - Diaris de viatge

21/07/2015

Alguns dels participants en els projectes de cooperació de la UPC ja es troben sobre el terreny treballant o començant a situar-se per executar els projectes. Molts d'ells comparteixen imatges, reflexions i el seu dia a dia a través de diverses xarxes socials. En recollim alguns enllaços perquè els pugueu seguir!

Miquel Fàbregas, estudiant de l'ETSECCPB, està a Bolívia participant en el projecte Pla director per l'abastament i el sanejament d'aigües en les comunitats rurals de la conca de capçalera del riu Pilcomayo al departament de Potosí. Podeu veure imatges del projecte i l'estada a la pàgina del Facebook d'Engineering Sciences and Global Development.
La Maria i l'Olivia són estudiants de l'ESAB que s'han desplaçat a la Índia per treballar en el projecte NaWaTech, sobre tractaments d'aigües residuals. Durant la seva estada publicaran el dia a dia en el seu blog Indian anubhav i a la pàgina de Facebook del mateix blog.
En Xavier, professor de la FNB, s'ha desplaçat a Ghana per participar en el projecte "Una barca per Azizapke". Aquesta petita illa està connectada de manera molt precària amb el continent i l'ONG Akoma està treballant per millorar la comunicació fluvial. Podeu veure fotografies del projecte a la pàgina de Facebook d'Akoma Hearts of Ghana.

La Massiel, l'Oriol, en Daniel, estudiants de l'ETSETB, i en Llorenç, professor de la FIB, estan a Etiòpia per participar en un projecte per impulsar les xarxes wifi comunitàries a la universitat Mekele Institute of Technology. Entre juliol i octubre de 2015 realitzaran seminaris i el desplegament d'una xarxa mesh comunitària sense fil. Podeu seguir el dia a dia del seu projecte, que van relatant al blog AUCOOP Etiòpia 2015.
La Gisela, la Judit i en Xavi, estudiants de l'ETSETB, s'han desplaçat a Ghana per participar en el projecte Implementació d'una xarxa entre les escoles de Sawla. Durant els mesos d'aquest estiu 2015 implementaran una xarxa wifi i altres infraestructures TIC que facilitin l'educació, l'aprenentatge a distància i l'accés a la informació. Han obert aquest blog titulat Aventures a Ghana.
En Dani, la Laura, la Clara i l'Irene, estudiants de l'ETSETB i de l'ETSEIB, participen en un projecte a Senegal per ampliar la xarxa WiFi en diverses escoles, i formar el professorat en les eines educatives TIC i el manteniment de recursos. Durant juliol i agost de 2015 treballaran en diverses escoles, i escriuen el seu diari de viatge en el blog Cooperació a Senegal.
La Berta, en Carlos, la Marta i la Gina, estudiants de l'ETSAB, participen en el projecte de millora de l'escola secundària de Mlomp Boulouf, al Senegal, amb l'Associació Amics del Senegal al Bages. Setmanalment podeu llegir l'evolució del projecte al Blog de BaseA, seguint l'etiqueta MLomp.
L'Emma, l'Andrea, la Patrícia i la Mireia han participat entre març i maig de 2015 en el projecte A Naré de construcció d'un centre de formació per a dones i joves a Thionck Essyl, a Senegal. Podeu seguir el dia a dia del projecte al blog de BaseA seguint l'etiqueta Thionk-Essyl.
La Mariona i en Josep entre el gener i febrer 2015 i més tard la Valeria i la Marta, tots ells estudiants de l'ETSAB i l'EPSEB, s'han desplaçat a Senegal per participar en el projecte de construcció d'una biblioteca a Palmarin, en col·laboració amb la Fundació Lluís Llach, que ja està acabada. Podeu llegir la bitàcora dels dos equips i la construcció al blog de BaseA amb l'etiqueta Palmarin.
Base-A i la UPC col·laboren amb Amics del Nepal en el programa de reconstrucció a Bhimphedi, una de les zones afectades pel terratrèmol que hi va haver al Nepal a l'abril 2015. Al juliol 2015 s'ha fet una primera missió de reconeixement i s'hi van desplaçar en Pedro i l'Emma, professor i estudiant de l'ETSAB. En podeu veure fotografies i explicacions a la pàgina Facebook d'Amics del Nepal. També podeu seguir el dia a dia del projecte a l'etiqueta Nepal del blog de Base A.
En Xavier, estudiant de l'ETSEIB, s'ha desplaçat a la Índia per col·laborar amb el CCDT en un projecte de formació de joves i infants prop de Mumbai. Podeu veure algunes imatges a la pàgina Facebook d'Amics de Mumbai.
En David i l'Helena, estudiants de l'Institut de Sostenibilitat, s'han desplaçat a Hondures per participar en el projecte Apoyo en la implementación de sistemas de información y en la construcción de capacidades en el sector de agua y saneamiento en municipalidades de carácter rural en el Departamento de El Paraíso. A la pàgina Facebook de Engineering Sciences and Global Development trobareu imatges del projecte, i també al blog de la contrapart Para Todos por Siempre.