Dos seminaris a Moçambic organitzats pel DUOT de la UPC

23/02/2018

Pròximament, el Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori de la UPC realitzarà dues activitats de cooperació per al desenvolupament a Maputo, Moçambic, donant continuïtat als programes interuniversitaris amb la Faculdade de Arquitectura e Planeamento Físico de la Universidade Eduardo Mondlane, tant a nivell d'investigació, de formació com de capacitació i difusió.

Per a la presentació de les conclusions finals de la tesi del Programa de Doctorat en Urbanisme, l'arqutiecte Arwen Prendergast Gumbao durà a terme el Seminari "El sistema d’espais col·lectius d’una ciutat subsahariana: Maputo. Actors, estratègies i producció quotidiana de l’espai comú de 5 barris populars representatius”. L’activitat, que es realitzarà a l’auditori de la facultat, estarà oberta al públic i es dirigirà, principalment, al món acadèmic i a els organismes públics i de cooperació, tant nacionals com internacionals, vinculats a la millora dels barris informals de Maputo.

Com a part del programa, i dins  el marc de la “I Conferència Sobre Habitabilitat Bàsica a Moçambique. Conferència del Projecte Kaya Clinica | Un enfoc alternatiu a l’espai residencial”, l’investigadora participarà al panell II de taula rodona: “La Dimensió legal de l’espai residencial", on tractarà el tema "La Producció de sistema urbà dels barris. La Relació espai col·lectiu – espai residencial, a 5 casos representatius de Maputo”. La conferência vol ser un fòrum de debat sobre les tendències, pràctiques, oportunitats i desafiaments de l’espai residencial als països en desenvolupament, dins una perspectiva Sud Global i Nord Global. Es realitzarà el dia 14 Març de 2018, al Complexo Pedagogico de la Universidade Eduardo Mondlane.

Tant el Seminari com la participació del DUOT a la Conferència, són activitats que han estat finançades pel Centre de Cooperació per al Desenvolupament dins el marc de la Convocatòria d'Ajuts del CCD del 2017. [Veure tota la informació del projecte]