El projecte d'"Una barca per a Azizakpe" exposa la maqueta de l'embarcació a la 5a Jornada de UPC Alumni

08/06/2016

Les Jornades UPC Alumni

El passat 9 de juny va tenir lloc la 5a Jornada anual UPC Alumni, organitzada amb l'objectiu de facilitar el networking entre els exalumnes de la UPC i aquelles persones que estan o han estat vinculades a la Universitat i aprofundir en un tema rellevant per a la societat i el món politècnic.

Enguany, va fer un repàs per algunes de les tecnologies i avenços en l’enginyeria i l’arquitectura que estan canviant la societat i la canviaran en el futur més proper de la mà d'experts i professors dels àmbits informàtic, nanoenginyeria, arquitectura, l'enertrònica i bioenginyeria.

Els projectes de cooperació, presents a l'Espai de Recerca Jove

Entre d'altres projectes impulsats des de la UPC, el CCD hi va ser present amb l'exposició dels projectes de cooperació que s'han realitzat durant aquest últim any 2015. Els projectes són una mostra de la participació activa de la UPC en la cooperació per al desenvolupament humà, a més de visibilitzar el compromís solidari de la comunitat universitària.

Una maqueta de l'embarcació que es construirà a Azizakpe, Ghana

A més, vam tenir la oportunitat de conèixer de primera mà el projecte d'Una barca per a Azizakpe, ja que es va exposar la maqueta de l'embarcació que es construirà durant aquests pròxims mesos. El projecte, focalitzat en la millora l'accessibilitat i la comunicació de l'illa d'Azizakpe,  va realitzar una primera presa de contacte l'any passat, on es va realitzar el disseny de la barca a partir de les observacions fetes sobre el terreny, la presa de dades i la participació de la comunitat.

En l'acte vam comptar amb l'assistència del responsable Gaspar Albert i la representant de la contrapart Helena Albert de l'ONG AKOMA Hearts of Ghana, així com de la presència de Berta Marín, del grup de cooperació Base-A. Tots vàrem quedar molt contents de l'experiència i agraim a Alumni que pensés amb el CCD.